Sommar och semester

Kan det blir bättre?

I år tog vi semester tidigt, jag kände att jag behövde det efter en ganska tung vår och försommar. Naturligtvis måste ledigheten inledas med magsjuka, en riktigt besvärlig sådan oskså. Kände mig hängig hela första veckan. Jag får ta det positivt, lite förbättringar blev det nog inför Beach 2009. Vi var flera i familjen som åkte dit på den så det var inte bara mig det var lite synd om.

När det gäller vädret så kan jag verkligen inte klaga för bättre väder än vad vi haft nu dom två första veckorna kan man nästan inte ha här hemma i Sverige. Närmare 30 i skuggan och 25 i vattnet, det duger tycker jag.

Vi har bara varit på hemmaplan, har bott i stugan hela tiden. Kent har gjort klart vårt trädäck på framsidan, det blev mycket bra. Jag har problem med min kamera. Måste nog köpa en ny därför har jag inga bilder att lägga ut nu när det är färdigt. Petra tog en bild på stugan för ett tag sedan, innan allt var riktigt färdigt. Jag norpade bilden från hennes blogg.



Så här har det sett ut för min del ganska ofta. Här ligger jag och myser med Tova på soffan. När det är semester då finns det inga måsten. Allt är tillåtet, till och med att inte göra nånting alls. Håll med om att det ser ganska skönt ut.



Vi har åkt på en del utflykter på hemmaplan. Det finns så många smultrunställen runt Sundsvall. Vi håller oss gärna i Njurunda som är hemma för oss. Vi har varit och ätit på Skatans restaurang där Kents brorson Niclas jobbar i disken.  Det är väldigt fint där men maten var så där, vi blev faktiskt lite besvikna. Gillar man inte dom typiska fiskrätterna så finns det inte så mycket att välja på.  



Håll med om att restaurangen ligger fint vid vattnet bland alla båtar och sjöbodar.

Här ligger också Teddens (Kents barndomskompis) Bastubåt Doris. Jag undrar om han tänkter bjuda på någon båttur med den i år. Skulle det ske kommer vi inte att tacka nej.



Vi var också en sväng till Erika (Kents lillasyster) Stefan, Rasmus och Alma och hälsade på i deras sjöbod. Om man nu kan kalla deras sommarparadis för sjöbod. Där var det full fart på bryggan, många nära och kära på besök.



Farfar Dennis, Margareta, Petra och jag står på altanen och tittar ut över vattnet.

Här gör sig Stefan, Kent, Peter, Rasmus och Alma redo för en liten båttur.



Vi får se vad den sista semesterveckan bjuder på. Ev blir det en liten tipp till Dalarna och Leksand där Petra är nu med sin familj. Dom har lånat vår husvagn, vi får väl se om det kommer någon inbjudan. 

Önskar dig en riktigt varm och skön sommar. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0