Nu är det resfeber

Snart semester!

Nu är det bara fyra arbetsdagar kvar innan vi åker på semester. Tänk vad skönt det ska bli, 30 grader varmt i stället för 15 grader kallt. Vi har börjat packa i dag. Sommarklänningar och kortbyxor ligger lite var stans i huset. Allt ska tvättas trots att det var rent när det lades undan i höstas. Kroppen ska peelas, fötterna ska vårdas tiden är bokat till på tisdag. Jag får inte glömma att köpa solkräm. Inget solskydd är så bra som Apotekets. Ja det massor att göra innan avresa.



Nästan halva släkten kommer att vara i södra Thailand samtidigt med oss. Bettan och Åke (Peters föräldrar) är där redan nu. Dom åkte i tisdags. Petra, Peter och Tova åker några dagar efter oss. Det gör också Kents syster Marie och hennes man. Caroline deras dotter bor i Krabi så även henne kommer vi att träffa där nere, det ska blir jättekul. Kjell och Lisbeth som vi varit tillsammans med många år där nere åker senare i år så dom får vi klara oss utan.

Vi bor för oss själva

Vi kommer inte att bo på samma hotell som någon av våra reskompisar. Jag vill inte känna att jag ska vara styrd av andra. Det är roligt att vara tillsammans men inte hela tiden.  I år åker vi charter med Fritidsresor. Vi hade bokat en reguljärtbiljett men hittade en så billig charter så vi bara måste bokade om. Vi får se hur hotellet är men det duger med all säkerhet åt oss. Vi brukar oftast bo enkelt, lägger hellre pengar på upplevelser än på sägen och poolen.



Bild från hotellet.

Nej nu ska jag inte sitta och blogga mer. Petra, Peter och Tova är här och hälsar på. Vad är jag för mormor som bara sitter framför datorn.

Allt för i dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0