Julaftonen

Firade vi med Cicci och hennes familj.

Som vanligt börjar julaftonen kl 15:00 med Kalle Anka glögg, godis och pepparkakor hos oss. Cicci hade en otroligt fin tulpanbukett med sig. Jag tycker att det är så härligt med tulpaner, förr i tiden kom dom inte förrän fram vårvintern.




I väntan på tomten åt vi återigen julmat, den smakade lika bra som kvällen innan. Jag hade gjort två sallader som jag fick tips om i Ernst julprogram. Det var rucculasallad, äpplen, nötter och västerbottenost och en riktigt god vinägrätt. Den andra hade jag bara rucculasallad, tomater, lök och nötter i, hade även köpt kivi men glömde att ha i den. Jag får ta den i dagen sallad. Dom blev riktigt goda.




Följ länken till receptet om du tycker att den verkar god, det var nog vinägrätten sen gjorde så bra.
http://www.recept.nu/1.304265/ernst_kirchsteiger/smaratter_tillbehor/gronsaker_
potatis_andra_rotfrukter/frasch_julsalat



Lilla Alfons var julfin i ny tomtedress. Han är snart 5 månader, tänk vad tiden går fort. Han är ortoligt nöjd med tillvaron, det är inte ofta han gråter.




Här står maten uppdukad och väntar på våra gäster. Det blev till belåtenhet, alla var hungriga och matglada.



 
Så kom äntligen tomten, det var en tomte som aldrig har varit hos oss tidigare. Undra om det var den riktiga tomten i år. Han var ordentligt varmt klädd så han hade nog varit ute i många timmar. Några renar såg vi inte till, dom hade han nog lämnat ifrån sig någonstans i granskapet.



Ellen och Elsa spända av förväntan.

 


Här får flickorna några paket var, resten hade han skickat budbil redan dagen innan.




Det var en otroligt stor hög med klappar som hade kommit.



Här är det paketöppning för fullt. Nu har även Alfons vaknat efter en liten sovstund.


I dag har vi varit ner till Mamma

Det är så skönt att åka ner och prata med henne en stund, jag känner mig så lugn när jag åter därifrån. Det var någon som hade sopat av hennes sten, jag undrar vem det kan vara. Kul att hon får besök av andra än familjen.
Ja känner att hon har det bra där hon är, hon är tillsammans med släkt och vänner som har lämnat oss tidigare.
Tillsammans med många som har haft stor betydelse för henne.




Här skottar Kent och tänder lyktor, det blev så fint.

Hej då Mamma, vi ses på söndag.

Önskar er alla en fortsatt God Jul.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0