Hela familjen samlad

På Juldagen träffades vi allihopa Hemma hos oss.

Det var sista dagen den här helgen som vi hade för avsikt att smaka på julmaten. Man blir fort trött på alla godsakerna. Det var Micke som ville att vi skulle äta julmaten, fortfarande smakar "mammas julmat" bäst, det får jag vara glad över.





Här sitter nästan hela gänget samtlat, vad jag kan se är det bara Elsa som saknas. När Kent skulle duka bordet frågade jag hur många han dukat för. 12 svarade han, jag vet snart inte längre hur många vi är. Han skulle ha dukat för 13, lilla Alfons sitter inte med vid bortet ännu.





Här sitter Kent och pratar med Alfons, han kan snart Säga mamma och pappa säger Kent. Visst är vissa barn tidiga men inte tror jag att han börjar prata medvetet vid 5 månaders ålder. Inte ens fast han är vårt  lilla barnbarn ;-).


   

Familjen samlade runt matbordet.

Jacob och Hannes tycker inte om att vara med på bild. I dag hade dom lovat farmor att jag skulle få ta ett fota dom i alla fall. Jag sa att maten kostar ett kort. Ja visst fick jag ett kort på dom var, men inte var dom glada på mig.


 


Hannes och Jacob

Vi hade en jättefin juldag tillsammans. Tack för att ni finns allihopa, Älskar er.

På Annandagen åkte Kent och jag ner till stugan, bara för att ta det lugnt och koppla av. Det var så mysigt att komma dit ner, vår granne Anders hade skottat så det var bara att köra i bilen på gården och gå in. Vi eldade i kaminerna och fick varmt och mysigt. Ingen julmat blev det, med det blev i stallet en god köttbit med ungspotatis mm.


I morse när vi vaknade hade det Kommit 4 decimeter nysnö. Kent och Anders var ut och skottade i flera timmar. Jag tyckte att vi skulle stanna där ner tills i morgon men Kent ville hem och ta redan på snön även här. Tur var väl det för hör var det massor, det hade även yrt in snö mellan husen. 





Hoppsan tänk om vårt fina tak över ytterdörren rasar ner, det som jag är så glad över.




Kent är förfarande ute och skottar, jag undrar när han kommer  in till stugvärmen. Det är ganska skön med viss rollfördelning i hemmet :-). Han skottar och jag bloggar.


På hemväg stannade vi till på Nordljus. Jag har tittat på en kökshylla där så länge men tyckt att den var lite väl dyr. I dag hade dom 20% på allt i butiken så då slog jag till. Nu ska roa mig med att hänga upp och den stoppa i några fina prylar.


Vintagehylla

Visst är den fin.

Har du inte varit in på Nordljus rekomenderar jag ett besök, har du långt dit kan du gå in på bifogade länk. Jag tror att dom har en av Sveriges största nätbutiker för inredning.
http://www.nordljus.net/



God fortsättning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0