GOD JUL!!

God Jul i alla stugor!

Ja nu är äntligen julhelgen här. Jag gillar verkligen julen, man får vara tillsammans med sina Nära och Kära. I år är inte mamma med oss, det känns otroligt tomt. Jag var på graven i går och gjorde julfint och pratade med henne en stund. Hon känns både så nära men ändå så långt borta. Älskar dig mamma.


I går hade vi uppesittarkväll

Petra med familj var här samt Erika, Stefan, Rasmus och Alma. Vi hade en jättemysig kväll då vi smakade på all julmaten. Det får man göra kvällen Innan julaftonen i vår familj. Det smakar som allra godast då, det är säkert för att det inte känns riktigt tillåtet för det var det inte i min familj När jag var barn.


Här står maten framdukad.



Här sitter dom flesta samlade vid bortet.




Kent är långhårig och skäggig, det får man också var kvällen för julaftonen hos oss. Jag får klippa honom i morgon förmiddag. Jag undrar vad Alma har så roligt åt.





Här ligger Rasmus och tittar på film, jag tror att Tova som ligger bredvid har somnat redan.





Nu är klockan mycket, Alma är trött och pappig. Nu vill hon gå hem, ja undra på det när klockan har passerat 23.00.

Tack alla för en riktigt mysig kväll.

Petra, Peter och Tova dom sov kvar hos oss travar Att bara dom har ca 300 meter hem till sitt hus. Det var så mysigt att vakna nu på julaftonens morgon och dom var med oss här.





Här sitter Petra och bloggar vår uppestittarkväll på sin sida.

Nej nu har jag inte tid att längre sitta här. Det är mycket som ska förberedas innan Cicci, Tomas, Ellen, Elsa och Alfons kommer klockan 15:00 för att fira julaftonen tillsammans med oss. Micke och Line med barn väljer att fira juli själva hemma i år. Kan nästa förstå att dom gör så, det blir många barn och mycket ståhej när vi är tillsammans hela familjen.

Jag frågade Micke i går om det Fortfarande kändes rätt att vara själva. - Ja det gör det sa han, vi får väl utvärdera det efter juli och se om vi gjorde rätt eller fel. Så typiskt Micke.


Jag Önskar er alla en Riktigt God Jul


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0