Skärtorsdag

Mina stora småflickor Ellen och Elsa



Kom hit en stund i morse. Cicci började arbeta redan klockan 07:00 så dom kom hit en stund innan skolan började. Det är så mysigt att vakna och höra. - Mormor vart är du. Det var bara Kent som var vaken, jag är så morgontrött. Jag blev genast pigg när jag hörde deras röster. Här sitter dom och tittar på morgon TV.

Jag tror nästan att jag har fått lite gröna fingrar. Brukar inte tycka om att hålla på med blommor men nu tycker jag att det är riktigt roligt. Fint blir det också. Var till Plantagen och köpte lite lökar och småblommor och fixade egna påskgrupper. Håll med att dom blev fina. Krukorna hade jag köpt vid ett tidigare tillfälle när Buketten hade utförsäljning.



Mina påskblommor

Den här blomman fick jag förra helgen av Petras poljvän Peter. Vi hade varit barnvakt till Tova och när han kom och hämtade henne hade han den här blomman med till mig. Jag blev jätteglad.



Nu ska jag börja fixa lite med påskmaten. Skinkan ska grilljeras och mycket ska förberedas. I morgon blir det påskbuffe med hela familjen i Armsjön.

Önskar alla en riktigt GLAD PÅSK


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0