Begravning

Vårt sista farväl till mamma



Bild från Mjösunds kyrkogård, en mycket vacker kyrogård.

I fredags hade vi begravning för mamma i Mjösunds gravkapell. Det var vi i familjen och 3 gamla arbetskamrater.  Jag blev så glad att arbetskamraterna kom för det var ju så många år sedan dom jobbade tillsammans. Det var exakt så fint som jag hade hoppats på. Det kom också väldigt många kondoliansbrev med fina hälsningar, det märks en sån här gång att mamma var en mycket omtyckt person. Tack var allt deltagande, det värmer.

Prästen var helt otrolig, jättebra. Vi hade bokat Sten Järnkrok som vi har bra erfarenhet av men han hade semester. Det var kyrkoherde Olov Lönneborg som hade begravningsgudstjänsten i stället. Jag sa till honom vid middagen att jag var glad att Sten hade semester, för bättre präst har vi inte kunnat haft. Han var och hälsade på oss några dagar innan och han hade snappat upp allt vi sa så det kändes nästan som han var bekant med mamma på ett mycket positivt sätt.



Svartviks Herrgård

Efteråt var vi på Svartviks Herrgård och åt allesammans. Där var också småbarna med men inte Ellen hon skull med en klasskompis hem och det är jätteviktigt när man är 9 år. Det får vi respektera :-). Det är otroligt fint på Svartviks Herrgård och det känns lite som vårt ställe. Kent och jag hade vår bröllopsmiddag där för 20 år sedan. Ibland åker vi dit och äter lunch bara för att det känns rätt och mysigt.

Trots att det var en mycket tung dag kändes det i alla fall både skönt och mycket fint. Vi tillbringade kvällen i Armsjön Kent och jag, det är skönt att komma "hem" efter en tung dag. 

- Mamma älskar dig. Jag vet att vi ses igen, den vetskapen ger mig tröst.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Annica

Mina tankar var hos dej och din familj i fredags,jag är så glad att jag fick lära känna Sonja.

kram Gunilla

2009-04-05 @ 20:59:48
Postat av: Annica

Hej Gunilla

Tack för att du tänker på oss. Och vi är glada för att vi fick lära känna dig. Saknar inte bara mamma, saknar dig och Skottsundsbacken också.

Kram Annica

2009-04-06 @ 07:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0