Sköna söndag

Kommer du ihåg det programmet. Det sändes varje söndagsmorgon och var som en damtidning i TV-format. Det var mellan åren 1986 - 1996 och hade inslag som handlade om mode, om mat och om äventyr bland annat. Just nu känns det som jag har sköna söndag varje dag i veckan.

Även denna dag började jag med frukost på IKEA men i dag tillsammans med Kent. Vi skjutsade Ellen på fotboll och då passade det perfekt. När vi väl var på IKEA så passade vi på att titta på nya garderober. Det blir en ny garderobvägg här hemma inom kort, även Kent tycker att vi ska göra en investering. Jag börjar nog att tömma de gamla skålen i morgon, ju mer oreda det blir ju snabbare kommer de nya skåpen att slå på plats. Det gäller att planera smart ;)

På eftermiddagen kom det hungriga småttingar och deras föräldrar. Jag hade kokat en porterstek i morse så det passade ju bra. Jag har aldrig gjort en porterstek tidigare men kommer säkert att tillaga en sådan middag igen. Så otroligt enkelt och så gott det blev. Vi åkte ner till stugan så jag passade på att ta hem skärmaskinen, det blir så tunna fina skivor när man skär en stek med den. Det blev hur mycket mat som helst. Vi var många som åt oss mätta och dessutom blev det 5 matlådor.

Jag kan inte låta bli att fundera på vem det kan ha varit som kom på receptet. Hur kan man bara komma på att man ska koka en stek i öl, soja och saft på svarta vinbär. Det måste ha varit en man och säkert var han inte riktigt nykter heller.

Ja ja, det är stora händelser som kommer att utspela sig i min vardag framöver slår det mig helt plötsligt när jag skriver, hihi. Jag får väl försöka fylla ut mina enkla vardagsbestyr med lite annat också. Varför inte Jonas Gardells senast bok. Köpte den i går och har läst några sidor. Den handlar om lite djupare och mer allvarliga sidor av vardagen än vad jag har i min vardag just nu.

Jag livet är föränderligt på både gott och ont. Just nu på bara gott.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0