Stolt

I dag önskar jag att vi var hemma och kunde fira tillsammans med Micke och hans familj.

Nu är Njurunda Friskola äntligen signad i Micke och Alex namn. Nu är mamma stolt ska du veta. Kramar.

Mätt och belåten

Just nu känns det som livet består av sol, strand, mat och dryck. Det är verkligen semester att åka utomlands.

Är man ledig på hemmaplan är det så lätt att man inte kopplar av jobb mm. Här finns bara avkoppling och semester, ingen jobbmail i telefonen nu.

Efter middagen gick vi till Orchid och tog en latte. Petra ville se om det var sig likt där, vad vi kunde se så var inget förändrat.

På hemväg var det Kent som stod för shoppingen, en ny kepa blev det.

Medicin

I dag har Kent varit och köpt medicin till min mage som inte vill må riktigt 100. Jag undrar vad det är jag stoppar i mig. Blir säkert frisk innan dagen är slut, det brukar bli så när man går till Apoteket här nere.

I dag har det varit lite moln på himlen, solen har bara tittat fram ibland. Perfekt väder för Petra som haft sin första stranddag tillsammans med oss i dag.

I kväll blir det middag hos Bellman. Kan det möjligen bli kyckling och cachewnötter på Petras tallrik. Skulle tro det, det är det hon helst äter här. Själv börjar jag bli lite trött på Thaimaten trots att vi inte varit här så länge ännu.

Nu är Petra här

Nu är det semester igen. Vi har varit och hämtat Petra på flyget i kväll. Resan hade gått jättebra. Hon somnade efter en timma på Bangkok planet och vaknade först när dom tände upp till frukost och då brukar det vara ca 1,5 timma kvar till landning. Det är inga problem att flyga långt när man kan sova bort hela resan.

Hon är inte så värst sällskaplig, hon har alla kompisar med sig tror jag. Chatten i hennes telefon går på högvarv. Tur att det är trådlös uppkoppling här annars vet jag inte hur hon skulle klara sig ;)). Ja, jag ska kanske inte säga något, jag är ju ganska beroende av min telefon jag också.

Lägger ut en bild som jag tog i morse. Det är helt otroligt, en gammal tant jobbar med att sopa trottoaren. Hon går och bär med sig en sopsäck där hon har skräpet. Vi köpte en lövblås härom året för att slippa kratta vår tomt i stugan på höst och vår.

Ja olika falla livets lotter, eller hur det man säger. Hon såg ut att trivas med tillvaron och det är ju huvudsaken.

Nu sitter Petra på flyget

Nu är Petra på väg ner till oss. Det har inte blivit mycket sömn för mig i natt. Kent har en otrolig förmåga, när han är orolig sover han som allra bäst.

Hon åkte hemifrån klockan 19:10 och då var klockan 1:10 här lokal tid. Hon hade så tajta avgångar, bara 40 min på Arlanda. Då gäller det att planen går i tid om man ska hinna med. Det är ju ganska långt att gå från inrikes och till terminal 5.

Vi hade kommit överens om att hon skulle skicka ett SMS när hon satt på planen. Klockan 04:33 fick jag meddelande att hon satt på planet till Bangkok. Så skönt, inga förseningar drabbade henne. Nu är det bara bytet i Bangkok kvar så är hon här nere hos oss.

Jag somnade ca 05:00 och sov till klockan 08:00. Känner mig ganska mör så i dag blir det till att sova lite middag.

Vi åker upp till Phukets flygplats och hämtar henne i kväll.

I dag kommer P

Kid längtar nog jättemycket efter oss.

Petra ringer i går kväll och är alldeles förtvivlad, det fungerar inte bra med Kid hos Kents brorson Niclas som ska vara hundvakt nu när Petra är här hos oss. Han är inte rumsren där vilket säker beror på att han känner sig otrygg i en ny miljö. Då kommer klumpen i magen och hemlängtan. Cicci kan inte heller ta Kid för deras hund löper men hon ska kolla med en kompis till henne som Kid träffat om han kan vara hon henne.

Ja det är inte lätt att åka ifrån "de små" hemma.

Kid myser under täcket bakom rumpan på Kent.

Ännu en fin dag

YR stämmer inte, vi har bara soliga dagar och enligt YR skulle vi haft regn nu i två dagar.

Solnedgång över Karon Beach

Resfeber

Nu sitter jag på balkongen och börjar få riktig resfeber. Inte för att vi ska resa iväg utan för att Petra påbörjar sin resa ner till oss i kväll.

Jag tycker att hon gör det så himla bra. Hon ska åka hit ner själv med byten både i Köpenhamn och i Bangkok. Även hemresan får hon göra på egen hand, det fanns inte platser kvar på vårt flyg.

När jag pratade med henne i går sa hon - Det här blir en skitdag mamma. Hon gruvar naturligtvis hur mycket som helst för att vara ifrån Tova och Dante i tre veckor också.

Du gör helt rätt Petra dom åker bort och kopplar av, du behöver det. Vi längtar jättemycket tills du kommer. Resan kommer "Att gå som på räls".

På hemväg

Kent. Rose-Marie och Stefan redo för en moppetur hemåt.

Stranden i Nah Harn

Nah Harn

I går tog vi mopparna ner till Nah Harn, det är stranden på Phukets sydspets.

På vägen dit stannade vi till på en utsiktsplats med en fantastisk vy över Kata och Karon.

Lunch

Lunchen på rummet härom dagen bestod av diverse proviant som vi tagit med hemifrån. Åh så himla gott det var.

Jag blir så trött på att gå ut och äta tre gånger per dag. Vill helst bo i lägenhet eller hus här nere med det är svårt att få ta på det med ett centralt läge som står högt på priolistan.

Ny app

Eftersom jag hade sådana problem att lägga ut bilder så testade jag att ta bort och ladda ner appen igen. Då upptäckte jag till min glädje att dom utvecklat den vidare.

Det går att välja storlek på bilden vilket gör att om jag minskar formatet får jag ut bilder även med ett segt nät.

Jag blev så glad när jag upptäckte det. Jag blir också glad åt min tjurighet, att jag inte ger mig förrän jag får till det om än det tar tid och energi.

Enträgen vinner, ja det är jag det.

Ha det bra alla där hemma. Var rädda om varandra.

På väg tillbaka

Nu har vi kommit tillbaka till Phuket efter tre mycket bra dagar i Krabi.

Vi har varit i Krabi många gånger förut men jag har aldrig upplevt det så positivt som den här gången.

Nästa resa till Thailand blir nog några veckor i Krabi tillsammans med något av barnbarnen. Vi får se om det blir Jacob eller Elsa som följer med oss. Det är Jacobs tur men han har inte varit så sugen på att åka bort så länge.

Det är så otroligt mycket ryssar här på Phuket, kanske är det en orsak till att vi upplever Krabi bättre. Det är ingen som stör oss som vi hade det i fjol det känns bara inte bra.

Jag vill inte att det ska spelas rysk musik utanför vår balkong, vilket dom gjorde i går kväll. Jag vill inte heller att orkestern tackar för applåderna med -Spatsiba när jag är i Thailand. Jag är väl larvig, men ok, så är jag.

Nu väntar vi på att få tillbaka vår moppe (dom öppnar 10:30) som vi lämnade in innan vi åkte iväg. Vi måste åka och lämna in tvätt i dag och sedan blir det stranden i Karon.

Det är skönt att ta det lugnt ibland också. Kent ligger på sängen med sin bok och jag med telefonen som vanligt. Jag hinner faktiskt läsa en hel del jag också. Håller på med en bra bok som heter "Påven Johanna" och utspelar sig ca 800 år eKf. Det är min typ av böcker det ;)).

Stränder

Railay ich Prah Nang Beach

Otroligt vackra Krabi.

Lunch på Golden Beach Resort

Aunang

Köpet öl på stranden i Aunang

Prah Nang

En härlig dag på Prah Nang

Lunch på Railay.

När vi installerat oss på hotellet tog vi en båt ut till Railay.

Krabi

Nu är vi framme i Krabi. Båtresan gick snabbt och bra. Måste säga att de är lätt att vara turist i Thailand. Man får en klisterlapp på bröstet med destination sen ser dom till att man kommer ända fram till hotellet.

Vi hade bokat hotellet via Agoda.

På väg till Krabi

Prah Nang

I dag har vi varit och badat på Prah Nang. Det är så otroligt vackert där, den stranden är visst listad som ett världsarv och det förstår jag mycket väl.

Efter badet blev det 1 timma massage, just nu är livet helt underbart.

Vi har varit i Krabi många gånger tidigare men jag har aldrig upplevt det så bra som jag gör i år. Allt är perfekt. Jag vill också minnas att det var dyrare här än i Phuket men så är det inte. Allt är billigare här. Det känns trist att vi ska åka tillbaka till Phuket redan i morgon. Hade gärna stannat här några dagar till.

Tyvärr får jag fortfarande inte ut några bilder. I morse gick jag till datorn här på hotellet med det fungerade inte där heller. Jag har tappat länken som man laddar upp bilderna via. Sms:a gärna till mig om du har förslag på hur jag kan göra.

Nej nu tror jag att jag släcker lampan fast klockan bara är 21:00. Värmen tar på krafterna, kanske har jag druckit för lite vatten i dag. Det får bli en Resorb och sedan kudden.

Krabi

I dag tog vi båten till Krabi. Vi har bokar ett bra och prisvärt hotell ca 200 meter från stranden. Jag bokade via Agoda, det är den bästa sidan att boka hotell via på Internet.

När vi checkat in gjorde vi oss klar för stranden, vi tog båt ut till Railay.

Nu i kväll har vi bara varit ut och ätit. Vi kände oss trötta, det blev tidig morgon i morse.

Nu får jag inte med några bilder. Sätter mig vid en dator i morgon och lägger ut.

Bokat Krabi

I dag har vi bokar två dagar i Krabi, vi åker redan i morgon bitti. Taxin hämtar oss på hotellet klockan 7:00 och skjutsar oss till piren i Phuket stad för vidare färd med båt.

I kväll har vi bara tagit det lugnt så att vi inte missar väckningen i morgon.

Middag åt vi på en av Karons bästa Thai restaurang. Det är så populärt så man får köa för ett bord. Dom har ställt ut stolar utmed gatan där man får sitta och vänta.

Maten är mycket bra och priset otroligt billigt, ca 25 kronor per person. Jag åt räkor i sötsur sås och Kent åt sin favorit Massaman, biff och potatis i currysås.

Här sitter jag snällt och väntar.

Orchid Resort

I kväll efter middagen på Bellmans gick vi till Orchid hotell och tog en drink. Det var där som den otäcka gasolyckan hände. Jag hoppas verkligen att det har gått bra för alla skadade.

Chalong pir

På hemväg stannade vi till vid piren i Chalong. Det var så otroligt varm och solen brände på armar och ben.

Det gäller verkligen att ha bra solskydd för att inte bränna sig.

Fikastopp

Vi stannade till på Lotus. Även där blev det lite shopping och sedan en kopp kaffe innan vi åkte vidare.

Rose-Marie och Stefan gör sig redo för ännu en tur på moppen.

En dag på moppen

Det blev ingen strand i dag. Vi är lite väl röda av solen så det blev utflykt på mopparna i stället.

Vi åkte en sväng upp till Patong och var in och handlade lite på Jungceylon.

Här sitter Kent och Rose-Marie och vilar innan det är dags att åka vidare.

Tidig måndag morgon

Nu sitter jag på vår härliga balkong och vaknar till.

I går åt vi middag hos Fredrik på Karlssons Restaurang. Det är en av de bästa restaurangerna här i Karon.

I dag hoppas jag att vi tar moppen ner till Nai Harn (finaste stranden) som ligger längst ner på Phukets sydspets. Det är otroligt vackert där nere men lite väl lugnt för oss på kvällarna så inget ställe att bo på. Vi får se hur det blir, chauffören sover ännu.

Jag har också kommit på hur jag ska göra för att lägga ut bilder. Jag fick tips av Petra att använda ett program för att sammanfoga bilder. Jag tror att det gör om korten till ett mindre format och därmed enklare att lägga ut.

Foton från vår balkong nu på morgonen.

Poolen

I går avslutade vi vår baddag med ett dopp i poolen på hotellet. Den ligger på hotellets tak med en fantastisk utsikt mot havet.

Hemlängtan

Nej, inte hemlängtan direkt men blir så varm i hjärtat när jag läser i Petras blogg. Hon skriver om helgen som hon till stor del tillbringat med storasyster Cicci och hennes familj. Jag är så glad att mina tre barn alltid är så fina mot varandra och alltid finns för varandra vad som än händer.

I dag avslutade vi vår baddag vid poolen här på hotellet. Vi har nog aldrig bott bättre än vad vi gör i år. Allt på hotellet är perfekt, även läget.

Nu ska jag gå iväg och få aloveramassage, det kommer att göra gott på min lite väl röda kropp. Trots massor av solskydd och skugga är det ändå lätt att bränna sig.

Tyvärr får jag inte med några bilder nu heller. Det kommer vid ett annat tillfälle.

Trött

Nu är vi tillbaka på hotellet efter en mycket trevlig kväll. Jag blev så glad när jag hittade ett oskyddat nätverk så att jag kunde lägga ut lite bilder. Här på hotellet får jag inte till det, Petra får hjälpa mig när hon kommer ner.

Det har hänt en mycket tragisk olycka här i dag. Det var en gasolycka på Hotell Orchid. Det är ett jättefint familjehotell som både vi,!Petra och Tova har bott på. Jag håller tummarna att det går bra för de som är skadade.

Vi fick ett tragiskt besked i dag också. Tanja som vi lärde känna för många år sedan har gått bort i cancer. Hon var max 40 år. Vi blev riktigt tagna både Kent och jag när vi fick beskedet. Hon hade inte sökt vård i Bangkok, hon hade säkert inte pengar till det. Verkligen trist.

Vår tattoo kille finns inte heller kvar här i Phuket. Vi får se om det blir några tattoos hos någon annan. Det känns inte ok att gå till vem som helst. Vi får se om vi får något tips på någon annan som är bra.

Nej nu ska jag släcka ner och sova, Kent snarkar redan här bredvid mig i sängen.

I morgon väntar en ny dag på stranden.

Dagen snart till äna

Ja nu har vi gjort allt som ska göras första dagen. Det är - Same as last year. Ja första dagen är det faktiskt så.

Hatt

Undra om det blir affär för Stefan.

Änligen

Äntligen lite Elvis hos Kalypso. Kent diggar loss.

Middag

BBQ Buffé hos 2 Viking

Moppetur

Moppetur i em för att fylla kylen mm

Lunch hos Dansken

Stranden

I dag har bi haft en bra dag på stranden.

Äntligen trådlöst nät som fungerar

Nu kommer äntligen lite bilder

I morse kom Rose-Marie och Stefan.

Test

Problem

Jag har problem att lägga upp bilder. Testar och lägger ut bilder från dator i morgon. Nu bloggade jag trådlöst från telefonen.

På plats

Nu är vi äntligen på Karon Beach i Phuket. Resan gick bra men nu känner vi oss ordentligt trötta. Klockan här är nu 22:30 men i kroppen är den sex timmar till, dvs 4:30. Första dagen är tung, det gäller att kämpa på och hålla sig vaken så tidsomställningen går snabbt.

Hotellet vi bokat hemifrån är riktigt bra. Det ligger perfekt vid Karlssons restaurang. Rummet var ganska litet så vi bytte upp oss till ett familjerum med perfekt läge. Petra kommer nästa måndag och det andra rummet hade inte blivit bra för oss alla tre.

Nu sitter jag på vår balkong och dricker kaffe. På restaurangen nedanför underhålls det med levande musik. Härligt i kväll men jag undrar vad vi tycker om musiken om en månad.

Vi har hyrt moppe också. Det är ett måste att kunna förflytta sig smidigt, jag är inte den typen som bara kan vara i närområdet och gå mellan stranden, restauranger och hotellet. Det måste hända och det måste vara variation om jag ska trivas.

I morgon väntar stranden på dagen. Kvällen har vi bokat in på Wiking med god BBQ buffé i sällskap med vänner som också är här nere.

Jag kommer att göra många inlägg på bloggen. Det är så enkelt för det är gratis WiFi på hela hotellet. Helt suveränt för en datanörd som mig.

På väg

Ja nu är vi äntligen på väg till Thailand. Petra skjutsade oss till Midlanda i morse.

Hon skulle komma halv 8 men dök inte upp. Kent ringde henne vid 7:45 men fick inget svar. Då var han snabb på med skorna och halvsprang upp till Petra, vi hade ingen bil hemma.

Ja där låg hon och sov så gott, men vad gjorde väl det. Vi kom till flyget i tid. Hon sa till mig, i dag var det ingen lugn Pappa som sa - Peeetraaa, vakna nu. Det var en pappa som gick in med egen mycket och hoade - Hallå, hallå. Kent blev nog lite stressad.

Nu sitter vi i SAS Loungen och äter lite och tar en öl och ett glas vin. När jag sitter här i lugn och ro då känner jag att nu har semestern börjat. Underbart.

Firar jämna år

I går kväll var vi ut och åt tillsammans med Kent syskon med respektive och med svärmor Barbro.

Kent syster Marie har fyllt 60 år och svärmor 80 år.

Marie skulle boka bord med det var inte så lätt. Det var fullbokat på de flesta ställen så det fick bli kinamat, det smakar alltid bra. Orsaken var väl Alla hjärtans dagen som många ville fira med ett redtaurangbesök.

Nu ligger jag i sängen med resfeber. Tänk att det alltid ska kännas så gruvsamt innan man kommer iväg.

Petra skjutsar oss till flyget som går från Midlanda klockan 09:30. Allt är packat och klar så nu återstår bara att släcka ner och sova.

Grattis Dante 2 år

I dag har vi varit på kalas hos Dante som fyller 2 år. Här sitter han och spelar på trumsetet som han fick av oss. Det ska började i tid. I Lindholms släkt finns det många trumslagare, vi får se om Dante för talangen vidare.

Vi var där hela familjen, det blev alltså fullt hus hemma hos Petra. Jag är så tacksam att vi är så många i familjen.

Jag minns att vi ofta skojade med mamma och sa - Tänk vad många vi är som kommer till tack vare dig. Underbart.

Födelsedagsfika

Småpojkarna äter tårta

Gittarspel

Hannes och Ellen testar Dantes nya gitarr.

Jacob

Jacob tittar på när paket ska öppnas.

Montering

Tur att morfar var med så att de nya leksakerna blev monterade.

Alfons

Alfons testar Dantes nya trummor.

Micke

Micke hittar en intressant tidning, eller var det ryggläget som lockade kanske.

Dags för bak

Här bakas det till Dantes födelsedagskalas på söndag. Negerbollar hette det när jag var liten, chokladbollar heter det visst i dag.

Dante

Dante myser med mamma och Kid.

Tvkväll

TV kväll med morfar. Barnkanalen går dygnet runt.

Middag

Middag och TV. I stugan får man äta vart man vill, mycket uppskattat av de små.

Tova

Tove skulle kunna sitta på skotern hur länge som helst, det är det bästa hon vet.

Skoter är kul

Petra och Tova gillade att skotern äntligen kunde användas. Dom åkte på många turer. Dante var lite mer avvaktande, han höll sig på avstånd och var nöjd med att titta på.

Lunch

Här fixar Kent lunchen, grillad korv. Smakar hyr gott sin helst ute i det fria.

Ingen sovmorgon

Ingen sovmorgon med barnbarn i stugan. Härliga ungar som väcker mig med prat och skratt är underbart. Plötsligt var jag hur pigg som helst.

Stugan

Är i stugan i helgen. Petra och barnen längtade hit, dom var sugna på att åka skoter.

När vi kom ner i går för att elda upp och sätta på värmen så märkte vi att det varit rejält kallt här. Vi har normalt ca 8 grader inomhus. Nu när det var som kallast var det nog inga 8 grader här. Vi hade is på fönstren. Som tur var hade inget frusit eller gått sönder.

Micke, Line och barnen har också varit här i kväll. Micke och Kent har tagit fram skotern och gjort den körklar inför i morgon. Det ska bli fint väder enligt YR så vi får säkert en fin dag. Vi får se till att inte bli kall för vi är fortfarande förkylda och hostiga både Kent och jag.

Nu sitter vi i skenet av kaminen och tittar på Gaygalan. Helt otroligt vad trevligt dom verkar ha, mycket bra och massor av bra artister.

Tänk förr i tiden då de som var gay inte kunde komma ut med det. Tänk vad dom måste ha mått dåligt hela livet. Jag uppskattar den humana syn vi har i dag då vi tittar på människan för den den är och inte bryr oss om vilken dom delar säng med.

Tyvärr finns det fortfarande de som inte accepterar en annan läggning än hetro. Om dessa slutade och fantisera om vad andra gör i sängkammaren så skulle homofober inte finnas. Det sjuka sitter i huvudet på de som dömer. Jag älskar mina alla mina vänner oavsett vad de har för läggning.

Tova tittar på TV

Dålig igen

Det är bara inte sant, nu låter jag som en mistlur (hes) igen och hostar en hel del. Det är bara inte sant.

Kent och jag har börjat äta VitaePro och tar en c-vitamin varje dag. Petra hade en teori att det är en rensning i kroppen som gör att vi är sjuka hela tiden. Det låter lite långsökt tycker jag.

Nu är Petra på utvecklingssamtal på dagis och vi är barnvakt. Jag sitter hopkurad i soffan och hoppas att värmen från kaminen ska göra så att jag slutar frysa.

Ingen packning i kväll heller.

Snart åker vi

Tänk att vi åker på torsdag nästa vecka.

I kväll har jag beställt THB. Kursen var riktigt bra, den står i 4,91. Tänk vad livet har blivit enkelt men Internet, tidigare skulle man ringa och beställa eller chansa att dom hade valutan på banken. I dag går man bara in och bokar det man vill ha på Internet, så är det bara att hämta på Forex.

Jag har inte packat en pryl, har inte ens börjat tittat på sommarkläderna. Nu börjar det bli hög tid.

Det ordnar sig, på onsdagskväll kommer väskan att vara väl fylld och det som är missat finns alltid att köpa så ingen orsak till oro.

Helg med penslarna

I helgen har jag målat en hel del. Det var ju så kallt så det gick inte att vara utomhus så då passade det bra att sitta med färg och penslar.

Jag gillar Olle Baertlings tavlor. Det var dom som gjorde att jag fick lust att börja måla igen. Jag gillar hans raka linjer. Tittar man på han utveckling så ser man mer vanliga motiv fram till 40 talet. Under 50 talet så blir hans tavlor mer kantiga, även ansikten får kantiga linjer. Så i slutet av 60 och senare så blir det mer bara linjer och färger. Det är dom som jag verkligen gillar.

Dessa gjorde jag i helgen. Jag blev helnöjd med både motiven och färgkombinationerna. Det är kanske inte så mycket konst när jag gör dom. Vore det en Baertling skulle dom kosta minst 6 siffriga belopp. Hos mig kommer dom troligast att förgylla en vägg i köket.

Kid är alltid med

När vi bestämde oss för att skaffa ny hund så hoppades jag att han skulle vara sällskaplig och gosig. Ja nog fick vi en sällskaplig hud, ibland lite för mycket.

Han ska alltid vara med, och alltid väldigt nära. Ibland lite väl nära. Här läser han tidningen med Kent i sängen.

Ledarträff

Har varit på ledarträff på Nova Park i två dagar.

Det var två mycket bra dagar som gav massor med energi och arbetslust. Det känns lite fel att ha fyra veckors semester just nu.

Jag har så underbara arbetskamrater, vi har så otroligt trevligt när vi träffas.
Det var också mycket mat och god mat. Nova Park är ett riktigt bra konfetenshotell.

Siv, Anita och jag.
Patrik och Anna-Karin

Kid

Varför så kallt

YR säger -14 min termometer säger -20. Varför måste det vara så himla kallt, det går ju inte att vara ute.

Man säger att det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Jag har inget i min garderob som gör en vistelse ute just nu behaglig. Skönt att det inte är många dagar som är så här kalla.

Petra fick inte igång sin bil i går, hon har inte det bästa batteriet. Jag tyckte att hon skulle åka och köpa ett nytt batteri. - Varför då, det blir ju varmare, svarade hon och lånade min bil. Jag så kan man ju lösa problemen, men hon har ju en snäll mamma ;). Och jag har en snäll dotter Cicci som såg till att jag kom hem från jobbet.

I dag jobbar Kent, själv är jag hemma och har eldvakten. Underbart med kamin och i dag är det inte bara mysfaktor, i dag gör den verkligen nytta.

Jag ska jobba en stund in, har inte fått klar min månadsrapport som ska skickas i helgen. Skönt att jag har en jobbuppkoppling hemifrån så att jag slipper ut i kylan.

På måndag - tisdag ska jag på ledarträff i Stockholm. Sedan är det inte många jobbdagar innan det är dags för vintersemester. Längtar........

Kid håller sig gärna framför kaminen i dag. Han kan nästan inte gå på den kalla snön ute. Måste kanske köpa skor till honom i alla fall.