Höst i stugan

Nu är det höst i stugan men blommorna har fått tydliga vårkänslor. Det blommar blommar för fullt i alla fönster.

Vi åkte ner till stugan vid lunchtid i dag. Cicci och Alfons följde. Alfons var ute med Kent och Cicci och jag fick lite egen tid. Det är inte så ofta vi kan sitta ostörda utan att det är någon liten som vill vara med i blickfånget. Jag lärde Cicci att virka mormorsrutor. Hon blev duktig men jag tror inte att hon tyckte att det var något hit.

Kent kämpar på med infarten som ska få nytt grus. Han håller även på att fixa brunnen som behöver rengöras, tätas och kalkas. Det är faktiskt ganska skönt med rollfördelningen, jag fixar mat och städar med glädje. Skulle inte alls vilja byta ansvarsområden med honom.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0