Helg varje dag

Kent jobbar extra lördag även i dag. Det gäller att han kämpar på så att han har sina lediga dagar att ta ut när vi åker bort fyra veckor i januari - februari.

Förr tog han oftast tjänstledigt i samband med vår vintersemester men numera är det inte ok från hans arbetsgivare. Det var väl några arbetskamrater som hade synpunkter kring hans ledighet. Hur kan man bara bry sig, det förstår jag inte. Han betalade ju ledigheten själv med löneavdrag. Dessutom är det lite lägre snurr på hans firma den årstiden så ingen kollega drabbades av en högre arbetsbelastning heller. Ja våra olikheter är både på gott och ont.

Jag har donat lite här hemma nu på morgonen. Har bl.a. lagt in rödbetor. Det är otroligt vad mycket tid och ork jag har numera. Jag har tjatat i nästa varje inlägg vad livet är snällt mot mig just nu, jag är verkligen tacksam.

Ny ska jag fixa mig och åka iväg och köpa en blomma till min svåger Mats som bjuder till födelsedagsfest i kväll.

Trevlig helg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0