En månad

Nu har det snart gått en månad sedan jag slutade mitt arbete på Telia. Tänk att efter 36 år bara gå hem en dag och inte längta tillbaka en enda gång. Det är helt otroligt, men det var väl rätt tid för mig.

Att respektera sig själv och ta kommando över sitt liv och olika situationer är otroligt viktigt men kan vara väldigt svårt. Om jag inte respekterat mina rop - Nu räcker det, vet jag inte vad som hänt. Tur att jag lyssnade.

Nu njuter jag av varje dag. Jag gör massor av saker men jag gör bara det jag vill. Jag kan finnas för min familj, jag kan hämta på dagis, jag kan fixa mat. Ja det finns massor med meningsfull sysselsättning, skillnaden nu är att det är jag som jag väljer vad som ska göras och inte göras.

Nu ser jag fram mot en helg i stugan. Troligast får vi nattfrämmande på lördag av Cicci och hennes familj. Tomas ska hjälpa Kent med det som är kvar på infarten och så ska brunnen rengöras.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0