Skönt med semester

Oh vad skönt det är att bara vara ledig. Kent jobbar den här veckan och jag går hemma och skrotar i stugan.

Jag har målat altanräcket på lillstugan. Jag har donat med blommorna ute, har inte satt då mycket plant i år eftersom vi blir borta i tre veckor. Jag har fixar med kläder, sytt om, fållat och ändrat osv så att de passar bättre.

I kväll har vi varit till Petra och Jörgen och tvättat husbilen. Nu håller jag på och packar och det är inte enkelt. Jag går an som om det är flyttning på gång varje gång jag ska packa för några veckor. Kent påminner mig om tidigare resor då många nerpackade plagg inte blivit använda.

Tvättmaskinen går också varm, det enda nuvarande väder duger till är att torka tvätt. Det blåser som bara den.

Jag har Kid här också, han trivs så bra i stugan. Han bor hos Petra och Jörgen på heltid nu. Vi kastrerade honom förra vecka och han har blivit mycket lugnare och gosigare. Han är verkligen en mysig liten vovve som tror att han är jättestor.
.

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-2/896486/images/2012/pic_207091417.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0