Omis

I går åkte vi från Krk ner till Dalmatinkusten. Vi hade tänk att stanna i Makarska som vi hört så mycket gott om men där fanns inga campingplatser med centralt läge. Vi åkte kusten norr ut och kom till en liten stad som heter Omis där vi hittade en jättefin camping. Platsen ligger ganska mitt mellan Makarska och Split. Även här är det otroligt vackert.

Stranden är fin, inte lika stenigt som i Barska på Krk. Vattnet är också betydligt varmare så även jag har varit i flera gånger i dag.

Nu sitter vi mätta och belåtna efter en god hemlagad pastalunch. På eftermiddagen ska vi ta cyklarna och se oss runt lite.

Vi har det helt underbart, jag är så glad att vi drog iväg så långt för upplevelsen här nere är värd varenda mil i bilen.

Bilder finns på FB, är du inte redan min vän, skicka en vänförfrågan om du vill se lite bilder från vår resa.

Ha det bra, jag kommer igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0