Split

I dag har vi åkt upp till Split. Vi är nu på en camping 8 km från centrum. Det är en helt ok camping, dock inte lika fint som Omis. Här stannar vi tills på lördag då vi påbörjar vår resa mot Sverige. Jag har kollat på GPS:n och vi har ca 180 mil till Travenunde där vi åker över på måndagskvällen. Ner tog det 1 1/5 dygn men hem vill vi ha tid på oss. Ska stanna och proviantera i Tyskland också.

Vi hade planerat att cykla in till stan nu i kväll och när Kent lyfter ner min cykel från cykelstället har jag punka på bakhjulet. Vi som älskar att cykla runt i städer och stanna till på små mysiga restauranger. Nu blir jag ledsen, det var ju tanken med att stanna i Split. Hur får man tag på en cykelreparatör. :(. Varför kollar man inte upp grejerorna innan man åker iväg. Man lär så långe man lever men det borde vi har lärt vid det här laget, eller hur.

Vi får se hur det blir, får kanske leta fram en buss eller taxi i stället.

Ha det bra alla där hemma. Vi ses snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0