Snart arbetsdag igen

Ja nu har den här helgen passerat. Som jag skrev i mitt tidigare inlägg var vi på middag i går. I övrigt har det varit lugnt och skönt. Vi har varit ute och promenerat både lördag och söndag förmiddag. Det är så härligt att jag har kommit igång igen. Jag kollade vågen och upptäckte att jag faktiskt gått ner två kilo i veckan. Underbart att belöningen kommer så snabbt.

Nu väntar en arbetsvecka igen. Ska bli kul att träffa kompisarna på jobbet och få höra vad som hänt under förra veckan. Jag har inte några resor inbokade och det känns mycket bra. Jag har de senaste 10 åren rest nästan varje vecka och känner att det skulle vara skönt att vara mer på hemmaplan. Jag hoppas att det blir så framöver.

I kväll var vi upp till Petra för att träffa barnen som kom hem efter en vecka hos Peter. Jag är så glad att det fungerar så bra både med Peter och Petra men framför allt för barnen. Dom har ordnat så att barnen har allt på båda ställena och slipper packa leksaker och kläder varje helg. Barn som bor på två ställen måste få känna att dom har ett komplett hem vart dom än är. Tänk om vi skulle behöva packa varje söndag, jag som tycker att en två dagars packning är jobbig att planera.

I morgon kväll ska vi vara barnvakt åt Algons. Det är skollov nu och Elsa ska ha helloween party för flickorna i klassen. Det blir jobbigt för Alfons att vara hemma då, han blir lätt så uppspelt och ska vara med överallt.

Bild tagen av Alfons när vi var i husvagnen för några veckor sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0