Onsdag

I dag har jag inte mått så bra. Hade ställt klockan på kvar i 7. Kvart över 7 började spinningpasset. Jag var på plats och kände mig taggad. När jag cyklat 20 minuter blev jag riktigt illamående. Det kändes nästan som jag skulle svimma. Gick tillbaka till rummet och lade mig och somnade genast och vaknade strax före klockan 9:00.

Frukosten serveras mellan klockan 8-9. Det var som vanligt mycket frukter (inte bra för mig), fil och flingor, gröt och mackor. Jag valde bort allt utom macka och ett nyponte. Det finns inte så mycket pålägg att välja på men i dag fanns det messmör. Det har jag inte ätit på jättelänge så jag tog det på mackan.

Så åter ner på rummet och där börjar jag må ännu sämre. Känner mig jätteslut och beslutar mig för att gå till sjuksköterskan. Hon tar sockerprov och det visar på drygt 16. Kan en mesemacka ställa till det så. Ja tydligen. Det blev sängen en timma. Jag kände mig jättenere, ringe till Kent och ville bara åka hem. Just då var det lite synd om mig.

Som på beställning knackade tjejen i rummet bredvid på och frågade om jag skulle med till badet. Det kändes bättre och sedan har det varit full rulle hela dagen bl.a. stavgång.

Vi hade möte med diabetessköterskan klockan 16, hon sa att jag ska få träffa läkaren i morgon och att dom troligast kommer att sätta in ny medicin. Det känns bra för så här högt och hoppigt socker orkar jag inte ha.

Nu har jag nyss kommit tillbaka från middagen som alltid består av soppa. I dag stod det morotssoppa på menyn. Den var inte god, det fick bli te och macka. Dock ingen mese den här gången.

Nu har jag inget mer på programmet i dag utan det blir en lugn kväll. Saknar TV igen men vill inte sitta i något TV rum.

Nu längtar jag verkligen efter mitt gamla pigga jag. Den Annica som tycker att det mesta är roligt och inte alls känner sig trött och sliten.

Så här känner jag mig just nu, bilden nedan visar min målbild :))




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0