Lador händer set här

Nu är det helt ok att vara här. Har varit på två föreläsningar om kost i dag. Har också gått en runda i det underbara höstvädret. Sovit en timma och nu senast var det vatten gymnastik.

Min mage tycker inte att det är lika bra just nu. Det är ju 100% grönsaker och det är säkert jätte jobbigt för min magen att ta hand om. Den jobbar för högtryck, inte så behagligt men det blir säkert bättre.

Fick höra i dag att surkål är väldigt nyttigt. Den serveras vid alla luncher, smakar riktigt bra. Det är kanske den som min mage är lite ovan. Surkål är vanlig vitkål som jästs med mjölksyrabakterier. Det är väl dessa som gör den så nyttig och bra. Vi konsumerar ju massor av produkter med tillsatta mjölksyrabakterier. ProViva, Valio och allt vad de heter. Läste att dessa bakterier är bra för det mesta i kroppen. En tesked surkål innehållet lika mycket mjölksyrabakterier som en liter fil. Och tänk så mycket lättare att äta. Vem pallar att få i sig en hel liter fil. Ja tänk så mycket jag kommer att lära dessa veckor. Nu längtar jag efter en god pannbiff med karamelliserad ( bara lite och nyttig) lök och surkål, det får det bli på söndag;-)).

Hur som helst kom den lilla svarta draperade på i dag till vatten gympan. Kent - jag kunde dra upp den själv så inget ramlade ut. Phu.... Måste säg att i sällskapet så pekade jag inte alls ut mig, var bara som en i mängden. En härlig känsla :))

Inte ser jag väl så tokig ut i den. Är riktigt nöjd med mig själv just nu.

Jag kommer igen i kväll innan det är dags att sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0