I morgon åket jag!

Nu är alla kläder som ska med i morgon rena och framplockade. Det som saknades är inhandlat på Birsta i dag. Stora Thailandsresväskan (rymmer kläder för en månad) står här och väntar på att fyllas.

Det är mycket som ska med och jag känner att jag vill vara fräsch och välklädd. Det är nya träningskläder, det fanns inte så mycket sånt i min garderob. Ny baddräkt inköp på Twilfit i dag. Det är en svart fin sak med drapering på magen för att dölja ev. skavanker. Tyvärr försvann nästan all drapering när jag stoppan in min fylliga kropp i den. Här står Petras vita fina Columbia skor för de dagliga promenaderna. Kimonon från Hasseluddens Spa är tvättad och struken, bli bra när det är dags att gå till vattengympan.

Jag vet inte varför jag håller på som jag gör. Är det fåfänga, är det för att dölja eller är det rädsla. Ja det är nog en blandning av det två sista. Jag gör allt jag kan för att dölja både mitt inre (att jag inte mår bra) och mitt yttre ( min nu allt för fylliga kropp). Har till och med köpt en ny fondaychen för att se pigg och fräsch ut. Undra när jag ska ha den, inte när det är vattengympan i alla fall.

Här sitter jag och gruvar och tycker synd om mig själv. Känslan jag har är lite sorg, nästan separationsångest. Jag hoppas att den känslan snabbt kommer att försvinna. Intalar mig att det beror på att jag verkligen tar den här hälsoresan på fullaste allvar.

Det är så många som stöttat och peppar mig. Så många som vill mig väl.

Måste berätta om Patrik. Det är en ung kollega som jobbar på kontoret i Farsta. När han var här uppe i Sundsvall för inte så länge sedan så peppade han mig dom bara den. Han pratade om kost och motion. Ringde till och och med för att kolla upp priset för personlig tränare på gym. När han senare var i Sollefteå åket han till Österåsen och skickade därifrån en bild på stället och sa att det fanns massor av fina träningsrundor. - Där får du det toppen Annica, stod det i hans SMS. Helt otroligt, stort tack Patrik.

Här kommer några bilder. Först är det Petras fina skor som jag har lånat. Det är en bild på Patrik (och hans kompis). Det är Patriks foto från Österåsen och sist en bild från Hasseludden som visa min fina kimono.

Jag kommer igen i morgon och berättar hur det har gått.

Kram till er alla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0