Gammalt elände

Gammalt elände till klockradio, hur funkar en sådan.

Jag slog igång den när jag kom hit i går för att få lite liv i mitt annars så livlösa rum. På kvällen när jag skulle sova trodde jag att jag stängt av den, tyst blev den i alla fall.

Jag somnade riktigt bra runt 22:00 ungefär. Klockan 00:00 flög jag tätt upp, då tjöt den jädra klockan för fullt. Jag stängde av den och somnade snabbt om. Så tjöt Ken igen, det var snosen som var på. Då drog jag ur sladden och lade mig igen. Nu var det inte lika lätt att somna om, resten av natten har jag varit som en visp i sängen. Vaknat, snurrat en stund, somnat, vaknat och så vidare. Jag brukar säga att barnbarnen går an som en visp i sängen, i natt var det jag som var "vispen". Jag får hoppas att jag fattar hur den ska stängas av i kväll. Ringer nog min tekniska support "Petra" för att vara säker. Varför är precis jag så du på teknik. Men jag är jätteduktig på mycket annat.

Klockan 07:30 var det tid för provtagning på fastande mage. Mitt socker var som vanligt över 10. Ska bli härligt att få hjälp att komma till rätta med det.

Nu ska jag snart gå och äta en grötfrukost, det var länge sedan. Jag är ingen frukostmänniska om den inte serveras efter klockan 10:00. Nu ska det bli nya vanor.

Har suttit här på rummet ett tag nu och piggnat till över en kopp kaffe. Det får man ha med sig själv och dricka i smyg på rummet. Den varma dryck som serveras är diverse ört och frukte.

Trendig pryl , eller hur.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0