Tack Peder, Lilian och Björn för en trevlig tripp till Åland

Åström Fritid bjuder sina kunder till Åland


Det gör dom varje år och nu blev det vår tur att följa med. Vi har blivit bjuden en gång tidigare men då krockade det med vår vinterresa.

I år passade det oss att följa med. Det var en välorganiserad och händelserik tripp med Ånedin linjen till Mariestad. Under färden till Stockholm bjöds det på fika, tävlingar och sedan också lite värmande att dricka, jag tror den kom från Italien.  Gott var det i alla fall.

Väl framme i Stockholm skulle vi kliva på båten. Vi har tidigare åkt till Åland med Cinderella, M/S Birger Jarl var en ny upplevelse. En K-märkt båt, det låter häftigt. Så häftigt var det inte, ganska ofräch båt enligt mitt tycke. Det måste väl gå att byta ut gamla mattor och diverse möbler som är helfläckiga trots att båten är K-märkt.













Ja nu var vi ju inte ute för att inspekter båtar, vi skulle ha trevligt och det blev det verkligen. Jag blev uppbjuden av både damer och herrar, det har jag aldrig varit med om tidigare men någon gång ska vara den första - haha. Vi såg tydligt vilka passagerare som inte tillhörde Åströms sällskap, det var lite som Espan förr i tiden. Det var fullt tillåtet för alla ha ha skoj. 

Vi började kvällen med en god buffe, riktigt god mat. Vi var så många så att jag tror att vi fyllde hela matsalen. Där blev vi sittande och pratade med många trevliga husvagns eller husbilsägare från stora delar av Mellannorrland. Efter middagen samlandes vi i en danslokal, där berättades om lite nyheter och det var också en vinstutdelning. Vinsten var en helg i en ny bil som är på väg in, ska visst vara en värsting.



Här ser vi estradören Björn som berättar om nyheter mm.
Björn - Du kommer väl ihåg var vi pratade om, jag skulle vara en kanonbra säljare av husvagnar och husbilar. Det ska du veta ;-), du får testa mig när jag går i pension om några år.



Ny vänner från Hudiksvall och Örnsköldsvik.



Här ser vi herrarna som tillhör damerna ovan. Minns inga namn tyvärr.



Sitter inte Cykel Nisse med fru här vi bordet hos Lilian. Jo visst var det så.



Världen är bra liten, men på resan var även Lar-Erik Birberg men fru Yvonne. Trevlig att träffas. Vi satt tillsammans i en bar på hemväg, det var lugnt och en man satt och spelade piano. När klockan var ca 14:00 (två timmar före ankomst till Stockholm) började dom rigga för karaoke. Det blev lite tragiskt måste jag säga. Jag blir illa berörd (tycker synd om) när jag ser att folk inte förstår att dom borde sitta tysta i stället.



Här har vi det trevliga värdparet vi frukostbordet.  Tusen tack Peder och Lilian för en jättetrevlig resa.

Kent och Annica.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0