Skön helg i stugan

Vilken härligt helg

I fredags åkte vi ner till stugan direkt efter jobbet. Vi trivs så otroligt bra där nere på hösten och vintern, jag gillar det riktigt svarta ute och massor av levande ljus inne.

Jag tycker också om att laga mat i massor där nere, husmanskost i mina stora grytor. Det minner väl mig om tiden när alla barn bodde hemma och familjen var stor. I går gjorde jag en riktig laddning med köttfärssås som jag åkte med till Cicci och Micke med. Dom ska till fjällen nu på sportlov och jag vet att dom uppskattar att ha lite färdiglagat med sig.

I dag sken solen från klarblå himmel, några grader kallt. Kan det blir bättre. Petra och Dante kom ner till oss på förmiddagen. Lite senare kom Peter, Tova, Åke och Tommy, dom åkte skoter ner. Tova älskar att åka skoter, ibland när Peter och hon är ute länge är det inte ovanligt att hon somnar på skotern.

Vi skulle vara nere vid stranden och grilla korv men det var så mycket snö så det gick inte att ta med Dante i barnvagnen dit ner. Vi gjorde mysigt vid stugan i stället.



Här sitter alla uppradade på Kent fina snösoffa och väntar på att grillen ska blir glödande. Det var så soligt och fint när han gjode soffan men just nu har solen hamnat bakom en gran.



Själv sitter jag i solen och myser.



Här är alla sugna på korv, tänk att det är så gott att äta ute på vintern. Cicci, Tomas och barnen kom förbi och hejade när dom var på väg till Hassela där dom har hyrt stuga under sportlovet. Dom var också sugna på korv. Säkert hade det varit full rulle hemma hos dom på förmiddagen med packning och div bestyr, lunch hade dom säkert inte hunnit fixa.



Här har flickorna lånat jackor av mig, sina hade dom nerpackade i bilen.



Här har vi skotertjejen Tova på morfars skoter.



Cicci, Tomas (ser ut att frysa) och Peter.



Peter och Tova på hemväg.



Tommy på sin nya skoter.

Nästa helg ska vi åka och hälsa på i Hassela. Cicci har hyrt en stor stuga så att även vi kan vara med några dagar. Håller tummarna för alla sportlovslediga att det blir fint väder i veckan.

Nä nu ska tråkiga Annica gå och titta på Nyheterna och sedan Agenda. Snart måste vi nog skaffa en till TV, det är visst en film som Kent vill se samtidigt. Hoppas att jag vinner, det brukar oftast vara jag som får bestämma.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0