Barnvakt

Barnvakt åt Ellen, Elsa och Alfons.

För ett tag sedan var vi barnvakt åt Cicci och Tomas barn. Det var en händelse som tog musten ur oss riktigt ordentligt. Alfons ville absolut inte vara här, om inte Kent gick omkring och bar honom så skrek han. Han ville inte göra något och absolut inte sova. Klockan halv 12 somnade han äntligen i dubbelsängen mellan Ellen och Kent. Mig ville han inte alls veta av, han tyckte inte alls om mig den helgen.

- Nästa gång vi är barnvakt åt Alfons är om 15 år sa Kent när vi lämnade tillbaka barnen på söndagen.

Tänk vad fort man glömmer, förra helgen var dom här igen. Den här gången gick det hur bra som helst. Alfons var solstråle hela tiden, både Kent och jag kände - Oh vilken underbar unge.



Flickorna är stora och alltid snälla, här ligger dom med varsin laptop i sängen.



Mysstund med Alfons, - Kom du också mormor, tror jag att Alfons säger.



Frukost på söndagsmorgonen.

Den här gången var det bara roligt att vara barnvakt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0