Sollefteå

I tisdags åkte vi iväg igen.

Vi planerade att vara ute några dagar med Petra och hennes barn. Det skulle vara bra väder nu i mitten på veckan så vi drog iväg till Sollefteå. Vi hade hört att det fanns en fin camping här och jag tyckte att det passade bra att göra en liten nostalgitripp med Petra till mina gamla hemtrakter.

Campingen ligger mitt i stan vid Ångermanlandälven. Det tar 5 minuter att gå till centrum från campingen som syns i mitten av bilen.



Här står Petra, Tova och jag och titta på den underbara utsikten från Hallstaberget.



Solleftå var ju stan för mig när jag var liten. Här finns även min pappa begraven. Jag åker inte upp så ofta till Sollefteå och graven numera så det passade bra med ett besök här. Pappa gick bort bara 50 år gammal och det är 29 år sedan nu. Jag minns att Kent och jag då drygt 20 år gamla tyckte att han var ju "ganska gammal" och hade fått uppleva många år. Det har jag ett annat perspektiv till i dag nu när jag själv tycker att jag har mycket kvar att ge och få av livet. 


 

Minnet lever, jag det stämmer. Jag tänker ofta på dig och på dina många sidor. Jag minns din skicklighet, du var en som verkligen kunde ALLT. Du var både teoretiskt och praktiskt, en otroligt duktig människa som tyvärr inte fick vara med så länge.

Nu börjar Kent att packa ihop. Han vill åka hem i dag och fortsätta renoveringen. Jag skulle gärna åka upp till Storuman och sedan åka E 45:an neröver. Jag har åkt vissa sträckor efter den vägen och det är otroligt fin natur ända ner till Östersund.

Det får bli ett annat år, eller kanske i höst om vi får några dagar ledigt.

Det kommer mer från Sollefteå och Ramsele men det jag jag vid ett senare tillfälle.

Ha det bra, hoppas att solen skiner över dig.



Kommentarer
Postat av: Petra

Tack älskade mamma och pappa för att vi fick följa med er!!



Är så glad att ni finns för oss.

Älskar er.

Och jag känner att ni bryr er jättemycket om oss det är en underbar känsla!!



2011-07-26 @ 00:55:07
URL: http://pelinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0