Hvide Sande

Nu har vi stannat till i Hvide Sande

Vi åkte från Lökken i går morse, vädret var inget vidare (regn) så vi passade på att ta några timmar i bilden. Stannade till i Thisted men då regnade det jättemycket så det blev bara en snabbvisit.





Lökkens läckra badhytter som ligger i rad utmed den 10 kilometer långa stranden.

Vi åkte inte de stora vägarna hit utan valde i stället en turistväg som går utmed vattnet på Jyllands västkust. Otroligt fin väg som vi missade förra gången vi var här.




Här väntar vi på bilfärjan äver Thyborön Kanal.

Nu är vi snart framme och solen skiner från nästan klarblå himmel, härligt.





Otroligt fint landskap, som våra fjäll fast gönt och sandigt.





Själva centrum i Hvide Sande är fiskeby med massor av båtar och mysiga restauranger.

Jag hade lite jobb som måste göras så därför måste vi in på en camping. Jag blev inte riktigt färdig innan  batteriet i datorn tog slut. Det här är sista resan med Laptop, nu blir det en Ipad i stället som kan laddas via 12 volt i bilen. Känns onödigt att betala 300 kronor för att få lite ström, fördelen med husbil är ju att man kan parkera i princip vart som helst utan att betraktas som tjuvcampare.

Vi tog in på en camping norr som centrum med ett ovanligt upplägg. Man ställer sig hur som helt, ström finns i skåp utställa lite var stans. Det fanns också trådlöst nätverk här vilket var bra med tanke på att jag skulle jobba lite. Vi hittade en fin plats, Kent började ställa allt i ordning. Tog ner cyklarna, satte ut möblerna och tog fram en öl. Då upptäckte jag som satt vi datorn att vi var för långt ifrån, jag fick ingen kontakt med nätverket. Snacka om att Kent blev lite sur när han fick plocka ihop alla prylar och köra runt-runt på campingen med mig sittande vi bordet framför datorn för att kolla täckningen. hihi. Hur som helst hittade vi en bra plats där jag också kunde jobba en stund innan uppkopplingen försvann igen.





Efter en god middag är Kent sugen på sin bok. Vi har kopplat av och läst många böcker under den här resan vilket jag också trivs med. Men.... att gå och lägga sig med boken klockan 21:20 en fredag, det är semester och solen skiner är kanske lite väl.





Ja ok, jag är väl lite tråkig. Det blir inte så mycket vin, det funkar inte med mitt socker. Det har varit högt några dagar så nu är det skärpning med både mat och dryck igen. Diabetes är en jädra konstig sjukdom, det får inte vara för lågt så det går inte att hoppa över maten, och det får inte vara för högt så maten måste vara regelbunden och nyttig. Inte det lättaste när man är på semester och vill ta dagen som den kommer. Jag har kanske fått det här för att jag måste ändra livsstil, vem vet vem som styr.  Jag kommer ihåg att jag sa när jag var yngre - Det är någon där uppe som har gjorde mig kraftig för att jag ska se respektabel ut. Hade jag varit smal hade jag kanske inte alltid varit klädd som jag borde för min ålder. Kommer ihåg en gång när jag tänkte köpa svarta tajta skinnbrallor - Du där tycker jag att gränsen går mamma sa Petra, köp ett par bruna eller beiga mockabrallor i stället. Det passar bättre till din ålder.

Nu går datorn riktigt bra och jag har pratat fördigt med mig själv (vilket bloggning innebär för mig). Ska testa om jag får igång premiärprogrammet av Allsång på Skansen. Lyckas jag med det har jag säkert snart en pigg och allert Kent vid min sida som annars verkar ha hur mycket sömn som helst inombord.

Troligast åker vi ner mot Tyskland i dag. Jag börjar få lite hemlängtan. Vi sa att vi eventuellt skull blir ute 4 veckor men så känns det inte just nu. Jag vill hinna göra så mycket i Armis som blommar i sommar. Dvs är inte till salu just nu.

Ha det bra, vi hörs och syns.

Kramar till er alla.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0