Underbara dag

Det har verkligen hänt något med mig den sista tiden.

Vaknade i dag redan klockan halv 7 och kände mig riktigt pigg och glad. Jag gick upp och kokade kornmjölsgröt åt Kent och mig. Hoppas att det blir till en vana.

Nu håller jag på att leta recept. Längtar så efter mamma hemmagjorda pölsa. När hon gjorde pölsa så var det alltid bara fint rent kött i den, ofta rådjur. Den smakade mer som kalvsylta, mycket god. Köpt pölsa vägrar jag att äta.

Hittade ett recept där köttbasen är köttfärs. Den verkar vara både lätt att göra och god. Troligast blir det en matdag i dag.

Många har säkert all julmat färdig. Jag vill inte börja med den redan nu. På mitt julbord brukar det inte finnas något som varit i frysen annat än laxen som jag för säkerhets skull vill frysa något dygn innan servering.

Jag kommer igen i kväll med ett utlåtande och recept om pölsan blir bra.
.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0