Thailand nu kannner vi igen oss

Nu i dag har solen antligen kommit pa riktigt. I gar eftermiddag tittade den ocksa fram, vi blev sa glada men nar vi satt och at var middag vid 8 tiden var det som himlen bara oppnade sig. Det vrakte ner sa trots att vi tog en taxi hem och bara behovde springa ca 20 meter blev vi genomblota.

Innan vi akte hem satt vi i restaurangen pa Orchid och hoppades att regnet skulle upphora. Dar vi vi Karons godaste Caffe Latte. Den ar verkligen vard sitt pris p[ 100 THB lagsasongspris, i janurai kostar den 130 THB.



Visst ser den harlig ut.



Ellen ute i regnet, hon tyckte att vi skulle ga hem. Nar hon markte hur blot hon vart pa bara 20 meter sa tror jag att hon var glad att vi tog taxi i alla fall.

I dag har vi varit pa stranden, vi kom hem for ett tag sedan. Nu ar Kent och Ellen i poolen och jag sitter har framfor datorn, men nagon maste ju gora det ocksa och jag ar betydligt snabbare an Kent vid tangentbordet.



Ellen pa standen, det gick rigtigt harliga vagor i dag.

Vi gick till Daeng langt bort pa Karonstranden och at var lunch. God och billig som vanligt.





Har har Ellen och jag fatt in var mat, det ar tur att hon gillar thaimat om inte skulle det blir bokigt.



Har ar dock det Ellen helst bestaller in. Tank att var mat kostade 60 THB per person och den har talliken kostade 120, det samma som tva maltider. Ganska konstig prissattning har nere.

Maste beratta vad som hande i gar nar det kom 5 munkar till hotellet. Det ar sa att dom har gjort en nybyggnad och byggt om receptionen mm. Det var dags for den stora valsignelsen. Dom bad en bon, typ en lang ramsa och personalen och agaren satt pa mattor framfor och var med i vissa delar av bonen eller vad det nu var. Jag fragade om jag fick fota och det var helt ok.



Har ser vi munkarna pa rad. Hinkarna framfor dom ar gavor. Dom far inte aga nagot utan lever pa det som ges som gavor till dom. Men jag sag att en munkt stangde av sin mobiltelefon innan bonestunden sa visst ar dom med i utvecklingen.



Har gar agarens fru fram och oser rik i tre skalar, sedan gor alla andre det ocksa. Jag gillar den Buddistiska tron med det gor jag ett inlagg om vid ett senare tillfalle.

Nu ska jag ga till poolen jag ocksa och ta ett svalkande dopp. Nu ar det varmt har nere.

Puss o kram till er alla dar hemma.

Vi hors och ses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0