Phu vilket tempo

Det galler att ha ork nar man reser med barnbarn. Det blev ingen battripp till Nah Prang i dag det blev moppeutflykt i stallet. Vi hyrde en moppe och akte in till Krabi stad. Vi tittade oss runt, var bl.a ner till piren dar.



Har ar vi vid piren, den ar inte lika stor som dom brukar men det beror pa att den ligger vid en flod.
Sedan akte vi till Mr Peng som var granne Anders har bott hos och som vi larde kanna sist vi var har for tva ar sedan.


Peng har en liten resort med bundalow. Kanner du igen skylten Ander, Chaofa valley bungalow. Jag tycker att du ska akt dit igen och det sa jag ocksa till Peng och han holl med mig.



Mr Peng



Har ser man nagra av Pengs bungalou som han hyr ut.



Vi at lunch hos honom, jattegott och kanonbilligt.



Anders, han hade hangt upp svenska flaggan som du skickade med oss till honom for tva ar sedan.



Ellen matt och belaten, nu aker vi vidare.

Pa vag tillbaka till AuNang stannade vid en stor liggande Budda och ett tempel.



Den har bilden blev inte sa bra men jag tar med den i alla fall for att visa vad otroligt stor han var.



Vad less jag blir, kan inte rotera bilden. Tar med den i alla fall sa att ni far en kansla av Buddas storlek.



Det fanns ocksa ett tempel dar, det som var konstigt var att det satt en skorsten pa. Det har vi aldrig sett tidigar. Nar vi kom narmare tror jag att jag forstar varfor.



Nu blev det lika tokigt igen. Det sitter som en stor ungslucka inne i templet inga vanliga tempelgavor. Jag tror att det ar ett tempel dar man branner det doda. Vad skulle det annars vara.



Vi akte vidare mot AuNang, har har vi stannat for en rokpaus. Kent och jag som annars aldrig roker ar tva riktiga storrokare har nere. Fraga mig inte varfor, det bara blir sa och nar vi kommer till Arlanda kan jag inte fatta att jag har rokt i flera veckor.

Vi forsokte hitta omradet dar Caroline och Peter bodde men det lyckades vi tyvarr inte med. Det hade varit sa roligt att se hur det ser ut nu, om utemobeln som Maria och Kennet kopte fanns kvar. Tyvarr vi hittade inte. Daremot hittade vi Kennets hotell. Maste beratta den historian. Marie (Kents syster) och Kennet (hennes man) var har nere for nagra ar sedan. Dom akte bat fran Phuket till AuNang pir. Dom hade kopt en resa med transfer till hotellet. Nar dom kom i land stod det en moppetuktuk dar, han hade en skylt dar det stod Kennet, sakert ocksa resort. Hur som helt sa Marie, ser du Kennet dom kommer och hamtar oss, det star ditt namn pa skylten. Dom slapade med sig sina resvaskor och hoppade glatt upp i moppen. Nar dom kom fram till hotellet upptackte dom att det inte alls lag dar dom skulle vara. Daremot hette hotellet mycket riktigt Kennets hotell. Ni kan gissa att vi skrattade nar dom ringde oss och berattade vad som hant. Hur dom till slut kom till sitt hotell det kommer jag inte ihag.



Har har vi stannat for en liten rast vid nasta strand, inte langt fran Kennets hotell. Ellen ar trott som bara den, ligger har och vilar. Till och med hon kan blir trott, det trodde jag inte.



Vi akte tillbaka med moppen  och gick ner pa stranden. Da kommer det ett tak och gar, vi blev nyfikna och gick for att titta. Dar hamnade vi mitt i en filminspelning. Har kommer lite blider fran den.



Har ar huset som taket horde till. Dar inne lag en tjej och en kille, plotsligt kom det poliser frampringande och skrek - Nu ar arresterade.





Har slapar dom ivag med killen till en vantande bat.



Polisbaten. Ja harde att det var en tysk film som spelades in, vi far se om det ar nagot som kommer. Nar vi var har nere 1999 sa var vi ut till en strand som heter Maia beach, det var inte en manniska dar mer an vi och vart salskap. Sedan sag vi filminspelning inne i Kata. I dag gar det inte att aka till Maia beach for det var ju dar storfilmen med Leonardo de Capri (eller vad han nu heter) spelades in. Vi har varit dit en gang efter filmen och da var det sa mycket batar och folk dar sa det gick nastan inte att ga i land.

Vi hade traffat en massorska som heter Jin, hade sagt att vi kanske skulle komma till henne. Det finns massor av massorer pa stranden i AuNang. Jin hade nummer 12. Vi gick till henne och dar blev vi kvar lange och dyrt blev det. Kent och jag tog massage bade pa kroppen och ansiktet. Ellen och jag fixade dessutom naglarna.



Har ligger Kent och jag och far ansiktsmassage.



Har star Ellen och Jin framfor hennes skylt. Hon ville att vi skulle komma ihag henne och komma tillbaka ett annat ar. Tacka for det, hon gjorde sig en hacka pa oss i dag men det var hon vard.





Den har killen kopte vi lite smycken av. Jag fragade vad som hander om polisen dyker upp, jag springer jag han. Ett ar sag vi nar dom plockade med sig en forsaljare fran den har stranden, jag tror att dom far sitta inne ett dygn och sedan bota 1000 Thb. Det ar vad jag har hort vet inte om det ar sant.

Nej nu ar klockan snart 20.00 och vi har inte atit middag sa nu kurrar magen.

I morgon aker vi tillbaka till Phuket, pa eftermiddagen. Vi far se om jag bloggar nagot da, det kan blir sent innan vi ar framme pa vart hotell. 

Kram, kram. Langtar efter er. 

Annica 

Kommentarer
Postat av: Morfar

Hej Igen.

Det är mycket trevligt att läsa om era äventyr.Kul

att se att du har det bra Ellen.Jag har tänkt ringa

från Cecilias telefon(billigt abbonemang)men tids

skillnaden gör att det blir för sent hos er när jag

är hos dem på kvällen efter jobbet.Jag provar till helgen.Det är onsdag kväll här nu.Snön har vräkt ner

i ett dygn.Jag har nyss varit ute och skottat.

Tusen Kramar Till Ellen Från Morfar.

2010-11-10 @ 17:18:04
Postat av: Jacob

Hej vet ni om att här har vi fått 2 decimeter snö.

Ja ni värkar hade riktit bra i värmen. ses snart.

Hare riktit bra!!!!!!!



mvh Jacob :)



Jacob!

2010-11-10 @ 19:11:10
Postat av: Anders

Hej på er, ooohhh vad kul att ni var till Peng, jo det är klart jag känner igen mig, jag bara ryser när jag ser bilderna och det är klart att jag ska åka dit igen! :-) ha det så bra dom dar som är kvar där :-)

2010-11-16 @ 20:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0