Nu är vi hemma igen

Vilken kanonresa............

Trots att inte vädret var det allra bästa. Det var otroligt roligt att ha Ellen med på resan. Det var länge sedan jag skrattade så mycket som jag har gjort under dessa tre veckor. Nästa gång är det Jacob som följer med, jag längtar redan.


Hon sa många gånger där nere att hon längtade en tunnbrödmacka med julskina och senap. Jag köpte lite julmat i lördags som vi bjöd Micke och hans familj på. I dag åkte jag ner till Ellen med skinkan och brödet som vart över, hon blev verkligen glad.


Tidomställningen har gått riktigt bra för mig den här gången. När vi kom hem på fredagskvällen gick jag och lade mig omgående. Jag sov från 20.00 till 8.00 så nu är jag utvilad. Kent ligger på soffan här bredvid och snarkar, jag undrar om jag får liv i honom så att han kan flytta sig till sängen.


I går på förmiddagen åkte vi iväg och köpte en nya toastol så nu har vi flyttat hem. Jag fick sådan längtan till Forsa när vi var borta, det kändes inte alls rätt att fortsätta att bo i stugan. När jag sa det till Petra så sa hon att hon kunde städa bort allt borrdamm som låg som en matta i hela huset efter bildningen i badrummet. Helt otroligt vad den ungen är underbar, det var många timmar som hon var här och städade. Det syndes inte när vi kom hem att det hade varit någon bildning här. Hon hade också fyllt kylskåpet med det hon trodde att vi längtade, där fanns bl.a. korv och det var efterlängtat. Tusen tack gumman för allt jobb du lagt ner hos oss.


I dag har vi varit ner till stugan och hämtat hem kläder mm. Jag passade också på att köra några maskiner tvätt för här har vi ingen tvättmaskin ännu. Kent ska sätta fart så nu blir nog badrummet klart inom kort.


Jag har fixat till min tatto nere i Thailand. När vi var där i januari så ville jag tattuera in ett minne av mamma. Jag skrev mamma på thailändska på handledens insida. På en gång var jag nöjd och tyckte om den men med tiden så tyckte jag att den såg lite manlig ut. Jag ville ha något runt den och nu visste jag hur jag ville att det skulle vara. Jag förklarade för tattokillen som vi varit hos förut och han ritade upp ett förslag som jag tyckte mycket om.




Nu är det röda hjärtan och gröna blad runt texten. Den ser inte så fint ut på bilden (som är tagen med min iPhone och den har inte bra kamera) men är jättefin i verkligheten. Jag känner att jag jag trivs mycket bättre med den nu.


Även Kent har gjort en ny tatto, jag lägger ut en bild på den senare. Den är inte riktigt läkt så den har inte den rätta skärpan ännu.


Som jag skrev tidigare så tog jag med mig min dyselexi till Thailand, var inte noga alls hur jag skrev. Ofta skulle det gå fort också, jag beklagar verkligen hur det blev. Nu är det skärpning igen, men jag lovar inte att det blir helt felfritt.


Nej nu ska jag försöka väcka Kent det är ju arbetsdag i morgon och klockan har passerat 00.00.


Godnatt, vi hörs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0