Nu ar himlen oppen igen

Men det gor inget for vi har haft en kanondag i dag.

Ellen var lite sugen pa att prata med dom dar hemma. Pa kvallen har vi oftast lagt oss nar dom kommit hem fran jobbet sa vi tankte passa pa och ringa innan dom gick till jobbet i dag. Ellen undrade om hon kunde ringa klockan 09.00 lokal tid har, jag det gar bra jag mamma ar nog vaken for klockan ar 06.00 hemma. En nyvaken Cicci svarade telefonen dar hemma - Mamma kan du ringa upp mig sa Ellen, - men gumman sa Cicci klockan ar ju 03.00 det ar ju mitt i natten. Hur skunde vi rakna sa fel, vi vet ju att det ar 6 timmar fore har i Thailand. Vi fick ett gott skratt i alla fall nar vi tankte pa vad tokigt det blev.

Efter frukost akte vi ut till Raliy beach men bat. Det var riktigt bra vader, dock inte helt soligt men det gjorde inget for det var varmt som attan.



Har vantar vi pa att fa ga pa en av batarna som syns pa bild.



Ellen och jag pa baten.

Jag ar sa glad att vi akte till Krabi, det ar sa otroligt vackert har. Det vackraste stranderna och den vackraste naturen. Fattar inte att vi alltid ska till Phuket. Det far blir andring pa det, ska borja bearbeta Kent redan nu. Han ar den storsta Phuketfantasten.



Bilder tagna fran baten, vattnet ar verkligen sa dar turkost som det ser ut.



Jag tog massage pa stranden, den ar inte alls lika bra som pa salong men helt ok anda.



Har ligger jag och myser, hon holl pa med mig nastan en timma.



Kebnt och Ellen spelar bollspel pa stranden. Kent ar en jattebra lekkompis.



Har sitter vi och ska bestalla in lunch. Det borjade ragna redan nar vi skulle ata sa vi fick flytta in langre in i restaurangen dar vi kunde sitta under tak.



Har sitter vi och vantar pa maten, vi ater nastan bara thaimat i ar. Det ar bade godare, nyttigare och billigare an vasterlansk mat. Ellen har hittat manga favoriter, nu senast biff med ostronsas.

Nar vi skulle aka hem fick vi dela bat med fyra munkar. Dom hade varldens bestyr att inte nudda Ellen och mig vilket inte ar sa latt pa en ranglig bat. Dom far varknen nudda vid en kvinna eller flicka, dom far heller inte titta oss i ogonen och inte vi i deras ogon heller. Jag harde att orsaken till det var att munkarna inte skulle frestas av oss kvinnor.



Har sitter Ellen och jag med munkarna bakom oss. Dom pratade for fullt och skrattade som bara den. En av dom foll nar han skulle kliva i baten och blev alldeles genomblod.



En munk satt i foren, Kent fragade om han kunde ta ett kort pa honom. Ha ser inte thailandsk ut. Det ar manga som ar med munkarna pa sin vistelse i Thailand, kanske var det en sadan som bara ville prova pa munklivet ett tag.

Jag har alltid undrat vad munken har under sitt skynke, det fick jag svar pa i dag. Dom har ett underplagg som ser ut som stora kalsonger, aven detta plagg ar orange. Det var munken som blivit blot som tog av sitt skynkt och knot det pa nytt, det var da jag sag det han hade under. Nu behover jag inte fundera pa den saken mer :))

Nej nu ar klockan snart 16.00. Ellen  och jag ska ga till restaurangen och kopa mellanmol sa vi kan ga ut och ata lite senare. Det ska blir friterade jattrakor och varrullar med lite frukt och gronsaker.

Puss puss dar hemma. Vi kommer igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0