Lakarbesok igen

I dag har jag varit till Dr Sonitas mottagning. Jag gor allt jag kan for att ata ratt anda gar inte sockret ner. Nu har jag fatt en riktigt ful blodning pa ogonvita, det bara fanns dar nar jag vaknade. Det ar tydligen inget farligt men det ser inte sa roligt ut. I dag pa dagen har jag bara slappat, Kent och Ellen har badat i poolen har pa hotellet.

I gar var vi till Patong och kollade om vi kunde gora harforlangning pa Ellen. Har nere syr dom inte fast haret utan branner fast det, det innebar att hon kan tappa allt sitt har. Dom var sa justa pa salongen, sa att dom inte rekomenderade att vi gjorde sa pa ett barnhar. Det blir allts ingen harforlangning och Ellen ar inte ledsen for det.



Har sitter vi och vantar pa maten pa en restaurang pa Jung Sailon i Patong. Jag tog en bild pa Ellen som hade lagt sig i en soffa och vilat, det sag sa mysigt ut men tyvarr fick jag inte over den bilden fran datorn.

Nar vi akte hem bestamde vi att besoka en lokal marknad som thailandarna hadlar pa. Nar vi var nastan framme fastnade vi vid ett vagarbete. Det var helt otroligt vilket kaos, alla forsokte kora samtidigt vilket innebar att alla stod stilla. Jag passade pa att ta lite bilder. 

 

Har ser vi hantlangarna och en gammal gravmaskin.



Har stpr det en och bilar bort gammal asfast med en gammal Makitta. Har ar det inga oronproppar eller skyddsskor. Snacka om att dom kampar, jag fattar inte varfor dom har sa gamla grejer Thailand ar ju anda inte ett sa fattigt land.



Har er man hur alla kor som dom vill, en del vander och det blir helstopp. Oss gjorde det inget, vi har ju semester och hur mycket tid som helst.

Nu har vi kommit fram till marknaden. Kent stannade utanfor han hade ingen lust att ga med in pa omradet.  Ellen och jag hadlade lite prylar men det ar mest mat pa den har marknaden.



Har tittar Ellen pa fiskarna som i 30 graders varme vanta pa att blir salda. Luktar ganska mycket (illa) pa en sadan matmarknad.



Har ar kott och fagel i stora lass



Har star Ellen och tiita pa akvariefiskar



Vill man kopa ar det bara att ta en flaska och betala.

Vi hittade i alla fall lite som vi kopte.



Har ar vi inne i ett stand med klader. Jag holl pa att kliva pa dessa. Titta noga i mitten pa bilden sa ser du en hona och en kyckling.



Har ar vi pa vag tillbaka till var moppe bland 100 tals andra. Tur att vi kommer ihag hur var moppe ser ut.



Kent som satt och vantade pa oss utanfor fick en kompis. Det var en hund (utan halsband) som uppskattade Kent sallskap. Nar vi skulle ga foljde den efter oss, nar vi akte med moppen stod den bara och tittade efter oss. 

Pa kvallen var vi till Fredrik, vi hade inte traffat honom tidigare for han var ledig nar vi var dar med leveransen. Han har borjat salja svenskt godis sa Ellen fick tva pasar av honom. Nasta gang vi kommer ner sa har han lovat att fixa ett hus med egen pool at oss om vi vill. Det later intressant, det var inte alls sa dyrt heller. Vi far se vad det blir nasta gang.

I dag har det regnat som himlen var oppen igen. Vi hade tur som inte fick det over oss nar vi var pa vag hem fran doktorn.



Ellen badade i poolen trots regnet men nar det borjade aska och blixtra som bara den fick hon inte vara i langre.

Nu ska vi ta det lugn en stund, sedan blir det nog Pepe's Bodega och carbonara i kvall. Fredrik berattade i gar att det ar massor av socker i thaimaten sa jag far val ata pasta om an det inte ar det basta.

Massor av kramar, Annica, Ellen och Kent.

Kommentarer
Postat av: Elsa

Hej jag längtar efter er så himla myket jag längtar tills ni kommer hemm i gen<3 puss o kram Elsa

Jag älskar er!

2010-11-17 @ 18:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0