Klarbla himmel

I Nai Harn

I gar tog vi var moppe och akte ner till Nai Harn. Vadret var underbart, klarbla himmel.Nai Harn ar den finaste stranden har, den ligger langst ner pa udden av Phuket.



Har ar en del av stranden.



Ellen myser i det skummande vattnet.

Pa kvallen tog vi en taxi in till stan och gick pa helgmarknaden. Det ar en stor marknad dar det mest bara ar thailandare. Vi gjorde lite fynd.

Vi gick och at pa en restaurang alldeles intill. Det markets tydligt att vi var i stan, det var bara thaimat pa menyn och priserna var jattelaga.

Nar vi skulle ga pa restaurangen toa sa hittade vi en barberarsalong med jattegammal utrustning.



Har sitter Ellen i en av stolarna. Snacka om gamla, det maste vara antikvarde pa dom.

Utanfor stod den en gammal taxicykel, sadana som man fortfarande ser i bl.a. HuaHin.



Skulle kannas pinsamt att blir skjutsad i en sadan cykel, jag skulle hellre ge cyklisten en slant och ta ett motordrivet fordon i stallet.

Har sitter Kent och antar edan Ellen och jag snokar runt lite. 



Vid niotiden ringde vi var chaffis och akte hem till hotellet.

Nej nu maste jag sluta, det ar en irriterad ryss som ar pa mig hela tiden och ska ha datorn. Dom beter sig inte som vi gar, ar inge roliga tyvarr. Dom har till och med fa satta upp en lapp i matsalen att man inte far ta med mat darifran, gar man det far man betala 300 Thb.

Ha det bra alla dar hemma, puss och kram.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0