En vecka i Thailand

Tiden gar sa fort, nu har vi redan varit har en vecka.

Jag far inte sockret att ga ner har, det ligger hela tiden mellan 10 - 12 pa morgonen och upp mot  20 pa dagarna vilket ar alldesel for hagt. I morse vaknade jag med blasis vilket tydligen ar en biverkan nar man ligger konstant for hagt. Jag trodde att det skulle vara enkelt att ma bra har nere utan medicin, men det funkar inte. Det ar sakert massor av socker i allt man ater och dricker, basen har ar ju ris och nudlar och bada delarna bor jag undvika.

Hur som helst det blev ett besok hos doktor Sonita, det ar inte forsta gangen jag ar dar under min semester har nere. Dom undersokte mig ordentligt sa fick jag bade antibiotika for kisseriet och tabletter for sockret. Nu mar jag riktigt skapligt igen, jag tror att dom har battre sjukvard har an hemma i Sverige.

Nar vi kom tillbaka till hotellet lade jag mig och vilade nagra timmar, Kent och Ellen akte och tittade pa beachwolly (eller vad det heter). Det ar en jattestor tavling som pagar har, det ar TV bussar och ett himla padrag.

Nu pa eftermiddagen har vi varit pa en moppeutflykt. Det blev ingen strand i dag for det ar mulet, dock inget regn. Vi akte till en utsiktsplats dar man ser tre strander. Det var inte riktigt klart sa bilderna blev sa dar.



Det man ser ar Kata Noi, Kata och Karon.



Har sitter Ellen och jag och pustar ut.



Sadana fina trad skulle inte vara fel hemma i tradgarden i Forsa. Jag tror inte att vi har ratt klimatzon sa jag ska inte testa.

Vi akte vidare till Charlong, dar var vi pa en lokalbutik och kopte farska frukter. Sedan akte vi till Piren, det ar en otroligt lang pir (den langsta jag har sett i alla fall) med massor av batar. Det ar darifran man utgar om man ska ut med speedbot till oarna utanfor.




Har star Kent och Ellen med batarna i bakgrunden. Dom har bade tre och fyra stora motorer. Vi ska inte ut pa nagon resa med dom, det har vi gjort for nagra ar sedan och da var det sa vagigt sa resan blev en inte en sa rolig upplevelse.



Har ser man hur lang piren ar.



Ska man aka med nagon av batarna som ligger lite langre ut blir man skjutsad i dessa bussar.

I gar kvall var vi till Kata och at middag. Pa hemvagen stannde vi pa Deli i Kata och tog en irich coffe, det ar ocksa ett maste har nere. Den ar inte bara god, det ar den godaste.



Har ser vi nar dom blandar till, bara det ar ett skadespel.



Har fyller han pa Kaloa som han hallt lite wisky i och tant pa, synd pa procenten eller...............

Vi gick hem, en ganska lang med skon tripp.

Ha det bra alla dar hemma.

Vi hars, pussar och kramar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0