Ellen mar inte riktigt bra

Lakarbesok igen

I gar hade jag tid hos doktorn for att kolla mitt blodsocker igen. Trots tabletterna han gav mig forra veckan sa var det hogre an forra gangen. Nu tar jag okat dosen sa det blir nog bra nu.

Ellen ar ocksa dalig, hon har ont i magen och kraktes sa aven hon fick traffa doktorn i gar. Hon fick tabletter for magen och vatskeersattning. Vi tog det bara lungt hela dagen i gar och i dag mar hon battre. Vi far se om det blir en stranddag, det hanger pa Ellen.

I gar nar vi skulle ata lunch akte vi till Gastgivargarden. Dom hade makaroner och korv sa jag bestallde in det. Det var sa daligt sa det gick nastan inte att ata. Det stod att det var falukorv men det var det verkligen inte.



Vi passade ocksa pa att lamna in tvatt i gar pa ett tvatteri tvas over gatan vid var hotell. Det var sa mycket som var fuktigt efter resan till Krabi sa vi lmnaden in nastan allt som vi haft i resvaskan. I dag nar vi sitter pa frukost sa ser vi att var tvatt hanger ute pa en stallning alldeles vid vagen. Jag undrar hur dom ska hinna fa det torrt till kl 16.00, vi far inget att torka for luftfuktigheten ar sa hog.



I mitten av all tvatt hanger Ellens klanning, den ar vit, rod och svart. Pa den har bilden ser man ocksa alla ledningar som hanger, har skulle inte jag vilja ha ansvar for el eller telefoni.

I gar kvall hade vi ingen lust att ga ut sa Kent tog moppen och for och kopte pizza. Vi satt i sangen alla tre och at, - Tank att vi ater i sangen sa Ellen, har far man gar allt man inte far gora hemma. hihi

Efter maten gjorde Ellen manikyr pa mig. Hon har kopt ganska manga olika nagelack som hon stallt pa en bricka sa att jag kunde valja farg. Hon var jattenoga sa det tog sakert 45 minuter, det blev jattebra.



Nej nu ska jag ga upp till Kent och Ellen och hora vad som vantar i dag.

Massor av kramar

Kommentarer
Postat av: Morfar

Hej Igen.

Krya på er.Var försiktiga med magen.Korvskivorna och det som låg under såg inte aptitligt ut.Men i

övrigt så tror jag att ni äter god och bra mat.

Jag skriver detta lördag morgon klockan 0900 det

är 1 grad varmt ute och det snöar lite. Koltrastarna flyger runt och letar mat. Det är lite

småtrisst tycker jag,ganska typisk novemberstämmning.

Tusentals kramar till dig Ellen.

2010-11-13 @ 09:17:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0