Sköna söndag

Men i dag har jag varit riktigt trött

Vi har varit barnvakt åt lilla Alfons. Han kom till oss vid 4 tiden i går. Han är riktigt förkyld, hostar och rosslar. Cicci hade varit till doktorn med homom på förmiddagen. När hon talade om det för mig i telefon sa jag - Vi kanske ska hoppa barnvakten när han inte mår bra. Men mamma sa Cicci - Jag har ju varit till doktorn för att förvissa mig om att det inte är något allvarligt, då måste du väl tordas vara barnvakt trots att han är förkyld. Jag är så himla rädd att barnen ska få typ krupp när dom är förkylda. Jag blir oroligare och oroligare ju äldre jag blir.
 



Vår lilla Alfons

De började inte så bra, vi fick honom inte att sova. Tomas (Alfons pappa) fick komma hit och söva ner honom. Sedan har han vaknat med jämna mellanrum hela natten. Vi har turats om att gå och bära honom för att han skulle somna i vår famn. Hur som helst gick det riktigt bra. Det är helt fantastiskt vad man kan älska dom små, det spelar ingen roll hur många dom blir. Det finns kärlek till alla. Och massor av ork.

Men trötta som bara den är vi både Kent och jag i dag. Jag har också ont i muskler som jag inte visste fanns. Under armarna mot brösten, hade ingen aning om att det kan finns muskler där som kan värka. Klagar inte, säger bara som det är. Vi hoppas att du snart blir frisk Alfons, för jobbigast är det för dig.

När vi blev ensamma mitt på dagen i dag så var det sängen som hägrade. Bara vila en liten stund tänke vi, för mig blev det ganske länge både sömn och läsning.

Just nu läser jag en helrolig bok. Det hanlar om två äldre damer, gammeljäntor som bor kvar i föräldrahemmet. Dom har kommit på att dom ska starta en firma och sälja potenshöjande medel. Dom har upptäckt att både katter och kaniner blir helvilda när dom är och äter i grannens blommor. Dom bor mycket primitivt och för pengarna dom tjänar ska dom som dom säger, flytta in dasset. Dom är båda så skröpliga så att det är svårt för dom att ha utedass, dessutom är det inte bra för hemoröjderna. Ha ha, den är riktigt rolig.


Potensgivarna

Läs gärna den här om du vill varva dina tunga seriösa böcker med lite rolig avkoppling.

Det har gått riktigt bra med mina matintag i helgen, nu ska jag inte göra ett jättefokus på det utan få in det som en naturlig del i vardagen. Jag återkommer med utvecklingen.

Bokat nästa resa

Vi har också bokat nästa utlandsresa. Vi är så trist så jag skäms nästan att säga det numera, men det blir Thailand och Phuket. Vi åker tre veckor den 28 oktober. Den här gången ska Ellen följa med oss, Ellen är vårt älsta barnbarn som blir 11 år i år. Vi har bokat in oss på ett enkelt resort, vi har varit och kollat upp det nu när vi var där nere. Det är helt ok med fint poolområde. Vi kommer att vara borta tre veckor. 
                                      



När jag berättade för Jacob, vårt näst älsta barnbarn att Ellen skulle följa med och att det var hans tur nästa gång fick jag frågan. Han såg riktigt tveksam ut och sa - Farmor nur länge blir vi borta. Tre veckor svarade jag. - Då ska jag inte följa med fick jag till svar. Vi får väl se hur det blir. Vi tar en resa i taget.

Sport lov nu vecka 10

Alltid när våra barn var små åkte till fjällen över sportlovet. I dag när jag pratade med Micke och dom var på väg upp till Vemdalen fick jag en riktig längtan tillbaka. Tänk vad härligt det var när vi var i Björnrike varje år. Vi var där tillsammans hela familjen och även barnens flick och pojkvänner när dom blev äldre. Det var även många kusiner med deras familjer som var där samtidigt. Det var underbara tider. Vi blev så stor familj så vi fick köpa en Cheva van.


Pictures of  1987 Chevrolet  ¾ ton  high top conversion van


Så här såg bilen ut, vi hade ingen låda där bak vad det nu kan vara. Jag får riktigt längtan tillbaka och känner mig så där härligt varm av alla underbara minnen jag har från tiden då barnen var små och bodde hemma.

Nej nu ska jag gå och göra matlåda tills i morgon. Vi är dåliga på att ta med oss mat på jobber men nu måste det blir en skärpning. Äter vi ute båda två kostar det ca 150 kr per dag, det blir hela 3000 kr i månaden. Dessutom snusar vi för tillfället upp nästa lika mycket. Nu blir det skärpning, det finns betydligt roligare saker att lägga pengarna på.

Fläsk, potatis och löksås blir lunchen i morgon.

Måste bara säga - Du som inte börjat blogga ännu, gör det. Det är otroligt givande att sätta sig en stund framför datorn och summera sin vardag. Det är som att prata med en riktigt god vän och få massor av positv feedback och många bra tips och ideer. Jag lästa just i dag i Expressens söndagsbilaga att Magdalena Fraaf tycker att         - Blogga är som en mental orgasm. Jag förstår henne, testa du också.

En riktigt trevlig vecka 10 önskar jag dig. Är du ledig - Njut av den härliga vårvinterns som börjar komma, jobbar du - Är glad att du har ett jobb, det är jag.

Kramar


Kommentarer
Postat av: Megan

Du är helt underbar både när du skriver o ändå mer när man träffar dig. Det är få människor som kan vara så självkritiska som du o samtidigt så otroligt rolig.

Det är underbart att läsa din blogg. Jag håller med dig om att det är kul att blogga. Själv har jag haft ett uppehåll i bloggandet men ska ta mig i kragen.

Vi är i fjällen vi som har ständigt sportlov

2010-03-11 @ 13:59:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0