Min borttappade kamera kommer tillbaka

Helt otroligt, jag köper en ny kamera i dag och plötsligt kommer min gamla tillbaka.

Jag har letat min borttappade kamera varje dag, jag har hört med SJ om den fanns som kvarglömd på tåget när vi kom hem från Thailand. Den fanns ingenstans, jag har saknat den varje dag. När jag bloggar vill jag ha en kamera så att  jag kan lägga ut mina bilder. Ända sedan vi kom hem är den borta.

I dag när vi skulle ut och handla så hade jag bestämt att jag skulle köpe en ny kamera. Sagt och gjort jag gjorde ett bra köp, en ny Canon för 1700 kronor med ett stort minneskort. När vi kom hem letade jag mitt gamla kamerafodral som jag hade till en kamera innan den senaste. När jag letar fodralet så hittar jag min borttappade kamera på ett ställe där jag titta många gånger tidigare. Det är bara inte sant, här sitter jag nu med två bra kameror. Har öppnat allt på den nya, den går inte att lämna tillbaka, Jag klippt sönder alla inplastade grejer.

Jag hoppas att jag kan sälja min gamla kamera, den finns fortfarande till nyförsäljning och är max 6-7 månader gammal. Ja så kan det gå.

Hur som helst verkar den vara en bra kamera jag köpt i dag. Har testat att fota några biler här hemma. Inte så roliga men ändå en test.


Undra vad det är som Kent tittar på.



Det ser ut att vara spännande i alla fall



Kents matlåda, rotmos och fläsklägg. Hos oss tackar vi inte nej till husmanskost, det var jättegott.



Min gamla kamera, jag får försöka sälja den till någon. Den är jättbra, skulle inte köpt en ny om jag trodde att den fanns kvar. Håll med om att det är helt otroligt, när jag tror att den är borta och köper en ny då kommer den fram samma dag.

Nej nu måste jag packa, ska vara i Stockholm måndag och tisdag. Taxin kommer redan 05:55 i morgon bitti.

God natt.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0