Är det vårvintern som har kommit till oss i Norrland

I dag var det första vårvinterdagen som verkligen var varm och skön

Kent åkte ner till stugan i morse för att åka på en skotertur men skotern vill inte strata så han kom hem igen.

Vi åkte till slalombacken här hemma där Cicci med familj var . Det var verkligen skönt att sitta där i solen och se alla som åkte i backen. Jag blev riktigt sugen på att åka själv men det är så många år sedan sist och mina skidorna är för gamla.



Här sitter Cicci och Ellen och vilar.

Ellen har börjat åka bräda. Det gick över förväntan när det bara var hennes andra dag på bräda i backen.





Här är Ellen och hennes kompisar.



Här kommer Elsa i full fart.

När vi kom hem fick vi besök av Petra och lilla Dante. Hon hade varit ute och gått i det fina vädret och vill bara titta in. Dante har blivit förkyld, han låter rosslig och hostar. Jag är så hispig mormor så jag är inte till någon hjälp när barnen är sjuka. Petra ringde till sjukvårdsupplysningen men dom skulle ringa upp senare så jag har inte hört vad dom sa.




Här ligger Dante och sover i vagnen. Han är en månda gammal i dag. Han har växt så mycket så att hans overall är för liten, tur att det finns en storasystear att ärva av.



Här sitter Petra och ska just till att ge en hungrig Dante välling.

Eventuellt går vi upp till Petra en sväg i kväll, vi blev bjudna på fruktsallad till melodifestivalen. Mår Dante bra och inte rosslar och hostar går vi upp, är han dålig då stannar vi hemma. Jag vet att Petra inte vill att jag ska komma om jag blir orolig. Det går tyvärr inte att göra något åt min oro när det gäller barnbarnen.

Nej nu ska jag inte sitta mer vid datorn, jag hoppas att Kent vill bjuda på ett glas vin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0