Mysig söndagsförmiddag

Ellen sov hos oss i natt.

Hon ringde i går kväll och hade inget att göra. Elsa och hennes kompis skulle sova i deras husvagnen och Ellen fick inte vara med. Då är det bra att ha en mormor att ringa till som oftast säger, - Självklart. Det säger ungarna i alla fall att jag gör.

Vi hade en mysig kväll, tittade på fotboll på TV. Inte min favorit men ok ibland.  Vi la oss ganska tidigat och vaknade utvilade i morse. Vädret var toppen och vi hade inget gott till frukost hemma så vi besämde oss för att åka in på Hotell Södra Berget och äta frukost där.




Ellen och jag på väg in till frukostmatsalen.

Efter en bra stund och betydligt mättare gick vi en sväg runt hotellet och skidbacken. 

 

Sundsvall är en riktigt fin stad belägen mellan sina båda berg och havet ända in till centrum. Snacka om vacker vy och den finns här hemma i vår stad.




Kent och Ellen långt upp i slalombackens startramp.

När vi åkte hem stannade vi hos Cicci med familj. Dom satt på sin nybyggda altan. Dom har gjort en altan på hela framsidan av huset. Det blev jättebra och kanon för Alfons som kan cyklar runt där på sin nya trehjuling.




Alfons i halsduk knuten på huvudet, tänk att en solhatt (eller många) bara kan försvinna.



En rufsig nyvaken liten Elsa leker med Alfons.

När vi kom hem passade jag på att ha tvättdag, det var perfekta förhållanden för att få tvätten torr och slät eftersom vinden fläktade ganska bra.

Kent har åkt iväg en sväg och jag har passat på att blogga som jag inte gjort på mycket länge.

Ha en trevlig sommar du som forfarande tittar in på min blogg ibland trots att där bara varit Påsk helg nu flera månader.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0