Tillbaka i Phuket

I gar eftermiddag kom vi tillbaka till var enkla boning i Phuket. Det var skont att fa lite lyx uppe i Chiang Mai.



Har ar en bild fran hotellet. Det var verkligen fint.


Phuket Airport Limousine & Business Co-Operative - Tours in Phuket, Thailand

Nar vi landade pa Phukets flygplats sa tog vi en taxi darifran. Vi aker alltid med Airport Limousine Service, dom har nya fina bilar och oftast bra chaufforer. Sa var det tyvarr inte i gar, bilen var fin men killen som korde var antingen drogad eller vraltrott. Han jazzade fram och tillbaka mellan filerna. Satt och rock, det sag nastan ut som han hade nagot tix. Nar vi akt nagra kilomenter sa Kent - Stanna. Vi klev ur, Kent lyfter ur vaskorna och jag pratade med killen. Jag kande mig som min kompis Megan nar jag sa med barsk rost - Ta av dig glasogonen sa jag for se dina ogon, du verkar inte ok. Har du tagit nagra piller. Nej jag ar bara trott, jag kan ga och skolja ogonen sa blir det battre. Du far lov att lota min man kora annars fixar vi en annan taxi.

Hur som helts det slutade med att Kent satte sig i framsatet och holl koll pa killen. Glasogonen fick han inte ha pa sig, Kent ville se hans ogon hela tiden. Ja vi kom fram med jag tror att vi var halvt  chockade bada tva. Jag tror att killen var drogad, Kent tror att han bara var trott. Sanningen far vi val aldrig veta.



Jag har skrivit sa manga ganger att allt ar sa billigt har, det ar inte hela sanningen. Den har vinflaskan fick jag betala ca 120 Skr for, den ar i kvalitet som vara viner for ca 60 kr. Da galler det att ta tillvara pa dropparna och se till att fa med dom pa flyget.



Har ar Kent kepa som han lat mala pa paraplyfakbriken. Jag tyckt va inte att det var det snyggast motivet, men det ar ju inte jag som ska ha den.



Vi skulle shoppa en hel del i Chiang Mai. Sa blev det inte men vi kopte bl.a den har resvaskan. Bra farg, syns omgoende pa bagagebandet. Latt som bara den var den ocksa, ca 3 kilo en forsaljaren. Ja den kandes riktigt latt, snacka om att det ar latt att blir lurad. I gar nar jag lade den tom pa bandet vid incheckning pa flyget vagde den hala 5,5 kilo. Ja sa kan det ga nar man tror sig handla bra och billigt.

Nu ska vi aka till Dr Sonita Clinic. Jag har jatteont i halsen och hostar som bara den. Kanner mig lite medtagen ocksa, ingen riktig ork. Det gar sakert over snabbt for Sonita kan fixa det mesta.

Kommer du ihag Petra nar du fick ga dit nar du var 16 ar. Vi hade brant oss och Petra hade jatteont pa sina axlar. Jag tankte att vi maste linda det pa nagot vis och kom ihag att Tigerbalsam ar bra for det mesta. Petra skrek och det hon sa till mig vid det tillfallet ar inte lampat for att aterge har.

- Du sa jag, sag inte till Sonita vad jag har smorkt pa dig........ snalla.  Ja det var da det.

Vi hars och ses. Manga kramar.



Kommentarer
Postat av: Megan

o va kul att läsa om era äventyr o kul när man känner igen sig. VA BRA Annica att du tog ton åt chaffisen det är bara vi själva som kan vara rädda om våra liv. HELT rätt det känns bra med NOrrländs sisu Fortsätt i den stilen

Jag trodde att jag skulle få läsa om ev landad baby ??? men det är väl inte rätt dag ännu

Vår efterlängtade baby är en LITEN EBBA jag har sett henne det va helt fantastiskt

KRAM till er o ha det bra

2010-02-06 @ 16:45:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0