Sista inlagget fran Thailand och den har resan

I kvall aker vi hem.

Det ska bli harligt att komma hem och traffa alla nara och kara. Vi kanner oss helt nojda med resan. Borta bra men hemma bast, ar ett ordsprak som sant.

I gar var vi till Tattoo killen och gjorde vara tatueringar. Jag jag har faktiskt gjort en jag ocksa. Jag har aldrig tidigar funderat pa att gora nagot, men i ar kandes det helt sjalvklart.



Kent verkar inte tycka att det gor sarskilt ont, det tyckte daremot jag.



Om nagon ar nyfiken pa vad Kent har pa armen sa galler det att man har en thailandsk kompis som kan lasa vad det star.



Samma galler far min tatuering, jag kan ge ledtraden att den ar till minne av min alskade mamma. Angrar min inte en sekund, kanns helt ratt.

Pa kvallen var vi och at pa en svenskrestaurang. Nu ar det hemlangtan aven i menyn.

Darefter gick vi till ett kanonstalle dar dom verkligen serverar god mat, men inte sa prisvarld. Vi brukar i stallet ga dit och ta en irich.



Stallet heter Euro Deli och ligger i Kata.



Dom har den storsta vinlylen som jag har sett nagon gang, har ser man en liten del av den.  Men har kostar vinerna mer an det dubbla mot priset hemma.



Vi tog varsin Irich Coffie, den ar verkligen prisvard trots att den kostar en hel de. Tusen tack for den Megan och Per.



Har har bartendern rullat fram Irich vagnen, vara tillvarkningen ar ett skadespel. Om ni inte visste det sa ska en Irich blandas med Jameson och Kaloa kaffe och lite rasocker. Det ska vara lime och rasocker som ska smaltas fast i galskanten. Den ska toppas med hart vispad gradde och riven muskotnat. Vi tycker i alla fall att den smakar kanonbra.



Vi har nyss atit en lattare lunch tvas over galan fran vart hotell. Det ar en daskt man som har det, riktigt bra.



Har ar hotellet som vi har bott pa sista veckan. Riktigt bra och prisvart. Var ballkong ar den langst ner till hoger pa bilden.

Nu aterstar bara packning och lite som ska inkopas innan vi aker kl 18.00 lokal tid.



Tack Thailand far den har gangen. Vi ses igen, troligen i november. Hoppas du gillar Fantan Budda som jag har lamnat i gava till Dig.

Mamma nu aker vi hem! Eller ..............

Kram till er alla dar hemma, vi ses pa lordag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0