Borta bra men hemma bäst

Borta bra men hemma bäst, men Gud så mycket snö.

Vi kom hem i går kl 12 ungefär. Resan gick mycket bra trots att den tog 24 timmar dörr till dörr. Vi råkade inte ut för några förseningar men åkte via Bangkok, därför den långa restiden.

Petrer och Tova hämtade oss på tågstationen. Han hade varit sa omtänksam och parkerat bilen påslagen inne på stationsområdet för att vi inte skulle frysa så mycket. Lite olydig får man vara sa dom när mormor och morfar äntligen kommer hem. Han vet ju själv hur det känns när man kommer hem från värmen och möter 12 minusgrader. Vi stannade till på ICA och köpte en massa godsaker från delidisken. Det är mycket man längtar när man varit borta så länge.

Sedan åkte vi raka vägen hem till Petra och lilla Dante. Han är verkligen söt, eftersom han var så stor när han föddes så ser han inte ut som en pyttebebis trots att han bara är en vecka gammal.



Här sitter en stolt storasyster med lillebror i famnen


Vi var inte hos dom så länge, jag höll inte ens i honom.  Jag har min hosta och förkylning med mig fran Thailand och vill kolla upp med doktorn så att jag inte tar med mig någon smitta hem till dom små. Jag vill naturligtvis också blir frisk själv, ska ringa till vårdcentralen och försöka få tid i morgon.

När vi kom hem åt vi lite godsaker sedan somnade vi båda två. Cicci med familj kom hit vid 17 tiden. Dom ringde på men vi vaknade inte, som tur var kände dom på dörren som var olåst. Vi vaknade med att hela familjen stod runt vår säng och sa välkommen hem. Det blev massor av kramar (trors min förkylning) och sedan blev det lilla julafton med presentutdelning. Allt vi hade köpt passade bra och var till belåtenhet.

Bilder tagna fran Petras blogg.




Elsa och Dante



Ellen och Dante


När klockan var 20.00 så sade jag godnatt till Kent och vaknade inte förran klockan 08.00 i morse. Nu känner jag mig utvilad och tillbaka på svensk tid.

Kent har börjat att plocka med packningen, själv prioriterade jag datorn.

Vi måste åka ner till stugan i dag och titta till så att inte taket har rasat in. Jag tror inte det för ungarna har skotta jättebra både här hemma och i stugan. Jag minns inte att jag sett sa mycket snö på massor av år, det här måste vara ett riktigt snörekord.

Skönt att vara hemma och träffa nära och kära igen.


Kommentarer
Postat av: Anna

Välkomna hem till snön! Måste vara härligt att komma hem till en helt ny familjemedlem :) Nu är det snart min tur att få dra till värmen och som jag längtar.



Kramar!

2010-02-21 @ 15:08:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0