Antligen frisk

I natt ar det forsta gangen pa lange som jag har fatt sova hela natten utan att hostan har vackt mig massor av ganger. Det kanns jatteskont.

Vi var ocksa pa en utflykt i gar ner till Nai Harn med Kjell och Lisbeth. Vi har tagit det lugnt nagra dagar, jag fick en ny antibiotikakur och da orkade jag inte sa mycket. Men som sagt, nu kanns det battre.



Det har ar en bild fran slutet av stranden i Nai Harn. Det ar en jattemysig lagun som gar in dar. Just nu ar det ganska lagt vatten men anda jattefint.



Har kommer glassbilden. Det ar en mobbe och han tutar underfar som vara glassbilar hemma. 

Nar vi skulle aka tillbaka tog vi vagen via Rawai. Jag tycker att den lilla byn ar sa mysig. Dar ar inte sa mycket turister.



Jar kommer nagra unda munkar som just blivit avslappta fran en bat lagt ut pa piren. Det ar sa lagt vatten pa eftermiddagarna sa batarna kan inte kora in.



Vi fortsatte till Chalong och var pa Home Pro. Det ar bla. en mataffar dar som har det mesta som turisterna onskar. Kjell och Lisbet ville kopa lite frukostmat. Vi handlade bl.a hardost och sushi dar haromdagen.

Pa kvallen var vi ut med Kjell och Lisbeth. Vi var till Peppes bodega som ligger inte langt fran templet i Karon. Dom hade jattegod mat och jag hade ater matlust.



Sancka om mycket mat, det gick inte ens att ata upp halften.



Har sitter Kent och jag och positivt kampar med vara enorma portioner.

Vi gick sedan vidare ner till centrum i Karon.



Kunde inte lata blir att fota den har lilla bensin stationen. Undra om det skulle funka hemma att salja bensin i gamla spritfalskor.

Vi var ocksa och traffade Tanja. Henne har vi kant i manga ar. Hon har jobbat som resesaljare men hade nu utokat sin verksamhet med Tatto och en fiskdamm med fiska som ater pa fotter och ben. Hon ville bjuda oss pa den upplevelsen men jag tackade nej. Kent han nappar pa det mesta.



Kent och Tanja



Har ser man tydligt hur fiskarna nafsar pa Kent fotter och ben. Jattelaskigt tycker jag.

Det blev tills sist en Irich hos Elvis och sedan var det bara tuktuk hem som aterstod. Vi hade en riktigt trevlig kvall och jag uppat av  att antligen kanna mig frisk.

Varma friska halsningar till er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0