Sista semesterdagen

I morgon börjar allvaret igen.

Måste säga att jag ångrar att jag bara tog 3 veckor semester nu i sommar. Men så är det när man måste spara till vinter semester. Kent har bara 25 dagar per år så för honom är det ännu värre, han måste också se till att jobba in tid för att kunna ta en lång ledighet i vinter. Det finna alltid någon som har det lite värre, kan vara bra att komma ihåg.



Den här kanske skulle vara något inför nästa sommar. Hittade den när jag surfade runt. 2 195:- för stativet och 575:- för mattan. Det var riktigt bra pris, eller hur? Den finns hos Lindgrens Trä och Fritid inte långt från Norrköping. Se bif länk.              http://www.lindgrenstraochfritid.se


Det är så skönt med semester och att bara kunna ägna sig åt ingenting. Det frågor man ställs inför är inte så svåra att fatta beslut om.  Skulle man fatta fel beslut så spelar det ingen roll.

Aftonbladet eller Expressen (just i dag, men oftast är det Expressen).
Grillad fisk eller Kött.
Sova längen eller ställa klockan och gå upp tidigt.
Hemmakväll eller restaurangbesök.
Krocket eller Kubb.
Allsång på Skansen eller Liseberg
Duschen eller Ett dopp i sjön



Håll med om att ibland är det lätta att välja men ofta är det hårfint vilken man ska ta.

Värre blir det i morgon för då är det "ställa klockan" som gäller.

Jag hoppas att det blir lungt för det är bara jag i teamet som jobbar. Det brukar vara ganska lungt så här mitt i semestertider. Hoppas få lite tid att analysera första halvåret. Vad har vi gjort bra (visst tusan har vi väl gjort något som är bra), vad har vi gjort mindre bra. Kanske kommer också kreativiteten så att jag kan fundera på kommande aktiviteter under hösten. Vi får se hur och vad det blir. Jag kan vara en riktigt "slow starter" som behöver en rejäl startsträcka så jag går ut med ganska låga förväntningar.




Ha det så skönt alla nära och kära som fortfarande har ledighet kvar. Tyck inte synd om mig, det går säkert bra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0