Några härliga dagar i stugan

Vi har varit hemma nästan hela semestern. Några dagar var vi i Leksand och höll på att regna bort. Det har jag berättat om tidigare men jag kommer att göra ett inlägg med egna bilder även därifrån.

Ja  nu var vi i alla fall hemma i stugan, det är inte fel men semester på hemmaplan. Jag läste i tidningen att drygt 30% av Västernorrlänningarna stannar hemma på semestern, det är bara Gottlänningarna som är värre. Jag vill minnas att det var ca 40% av dom som stannade hemma vilket inte är så underligt när man bor i Svenskarnas semesterparadis.

Som jag sagt tidigare har vi jobbat en hel del. Det har varit byggen och målning mm. Vi har även hunnit med en hel det trevligt också. Här är det Micke med familj som tillbringar några dagar tillsammans med oss. Dom har en egen liten stuga på tomten. Ja sa för ett tag sedan att vi kanske skulle sälja stugan. Vi har haft den sedan -86 och ibland känns det lockande att göra något nytt. Jag fick ett snabbt svar med klara besked av Micke. Han sa ungefär så här - Du mamma det är nog inget att diskutera, stugan ska vi ha kvar. Sen var det punkt, jag än blir den kvar några år i alla fall.

Den här gången har dom tagit med sina cyklar och motorcyklar. Gräsmattan har gjorts om till en krossbana. Det är tur att vi inte är så noga med att ha det perfekt runt omkring oss, det skulle inte funka så det är bara att skippa.

Här är det Jacob som är i full gång med balansträning.







Hannes kämpar på med sin cykel. Det gäller att ligga i för nästa på blir det en motorcykel till honom också.





Det är ingen riskt att det blir lugnt och långtråkigt i alla fall.  Det kan jag försäkra.

Sitter vi i stugan själva Kent och jag händer det ofta att jag säger.
- Vad ska vi sitta här på tu man hand för, vi kan väl se till att det händer något i stället.
Så här sa Kent till mig en gång i sommar.
 - Vad är det med dig, är inte barna här så klagar du för att det är så tyst och trist. När dom kommer hit verkar det ibland som du nästan vill att dom ska åka hem.
- Ja Kent så är det faktiskt ibland ;-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0