Middag i Galtström

Hoppsa vad mycker inlägg det blir....

Nu är det nyhetens behag när jag har ny kamera och fungerande dator.

I kväll har vi varit på restaurangen i Galtström med Cicci och henns familj. Vi har massor att göra hemma så vi hade egentligen inte tid. Gästrummet ska fixas, det ska vara klart på onsdag för då kommer Ellen och Elsa och ska bo hos oss några dagar när Cicci och Tomas är på BB och hämtar hem lilla Emil (eller vad han nu kommer att heta) det är inte helt klart.

Det kändes bra att åka iväg och få en trevlig stund i stället för att bara gå här hemma och fundera på allt som är runt omkring.

Vi tycker att restaurangen i Galtström är den bästa efter Kustvägen. Det är så mysigt med den gamla bruksmiljön alldeles intill restaurangen. Det finns mycket spännande för barnen att titta på. Dom har mycket god mat och riktigt bra priser.



Den här masugnen ligger alldeles nedanför restaruangen.



Bild på hammarfallet



Den gamla brukskyrkan ligger mycket fint vid vattnet. I den kyrkan vigdes Micke och Line på midsommaraftonen 2004.

Här var det tänkt att jag skulle lägga in lite fina bilder på oss. Tänk att det ska vara så omständigt nu för tiden. Tacka vet jag gamla tider med Kodak Instamatik. Då blev det aldrig för stora bilder vilket mina som jag tagit i kväll tydligen har blivit. Massor med MB blev det, tydligen för stora för att kunna lägga in i bloggen. Nu ger jag mig för i kväll och lägger mig och läser kameramanualen Phu vad tungt......................

Du kan skatta dig lycklig Megan som är gift med konsulten, har du någonsin läst mer än innehållsförteckningen i någon manual.

Trevligt hade vi i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Konsulinnan (det blir det väl om man är gift med en konsul........utan t

du har alldeles rätt innehållsförteckningar o manualel det är verkligen inget för mig

Min uppfattning är att tryck på alla knappar o se vad som händer .....ibland funkar det

2009-08-05 @ 12:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0