Äntligen en kamera som funkar

Kamera och dataproblemen verkar vara lösta för den här gången.

Jag har saknat så att inte kunna blogga med egna bilder. Det blir som ett beroende att summera och dokumentera dagar och veckor. Det är också ett jättebra och enkelt sätt att skapa en dagbok men många minnen. Det händer ju faktiskt att jag lite då och då säger - Ja visst ja, det hade jag glömt. Det kan inte vara åldern i alla fall, jag läste vid ett tillfälle att man ska blir så gammal som ca 80 år innan man kan börja skylla dåligt minne på åldern.

Här kommer några bilder från mina barnbarns skolavslutning. Dom går alla på Heliås, en friskola här i Njurunda. Det är en liten trevlig skola som har som tradition att avsluta skolåret i kyrkan. Det är så bra att alla klasser gör det tillsammans så slitter jag det omöjliga valet vem jag ska vara med.

Här har vi kvällens huvudpersoner. Elsa, Jacob och Ellen som ser fram emot ett härligt sommarlov.



Jag undrar vad Tova beskådar i bakgrunden, hon har ingen tanke på skolgång ännu i alla fall.


Småklasserna underhåller med sång.





Micke rörd av stunden, han jobbar som lärare på skolan avtackas här av sina avgångselever.










Här har vi Hannes som kanske längtar mer till hösen då även han ska börja på skolan, än det stundande sommarlovet.



Ellen och Elsa fina i sina nya examenskläder.



Tomas, Cicci, Kent och Peter.

Kvällen avslutade vi med en härlig hembakad tårta hos Cicci och Tomas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0