Allsång på Juniskärs Café

Med Alex och husbandet JAM JAM

Förra veckan var vi på Juniskärs Cafe med Micke, Line, Jacob och Hannes. Det var allsångskväll med Alex, mycket trevligt. Vädret var helt underbart och stämningen var på topp. Alex är en kollega till Micke som även jobbar med revy och övrig underhållning på ledig tid. Det var första gången vi lyssnade till honom och jag blev verkligen positivt överraskad. Han var helt enkelt kanonbra.



Juniskärs Café ligger så fint vid vattnet alldeles intill småbåtshamnen i Juniskär. Jag förstår mycket väl att Micke med familj inte kan tänka sig att flytta därifrån. En skörgårdsidyll mindre än 2 min från stan, kan det blir bättre.



Jag skrev i mitt förra inlägg om Skatan och vårt besök på deras restaurangen. Där blev vi besvikna på meny och mat, på Cafét i Juniskär var upplevelsen en helt annna. Vi var flera som åt en räkmacka för 89 kronor. Det är en macka jag verkligen kan rekommendera. Det var otroligt mycket räkor, goda räkor. Det är inte ofta man kan säga för  mycket men det var det här. Ingen av oss kunde äta upp alla dessa räkor. Kent tog en strömmingsmacka på hårdbröd, även den var kanonbra.

Ja det finns som sagt många fina smultronställen efter kustvägen som stärcker från Mellanfjärden i Hälsingland och upp till Svartvik en mil söder om Sundsvall



Tack Micke och Line för en trevlig inbjudan och en kanonkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0