Snart kommer sommaren

Eller vi till den, rättare sagt.

Har varit till mamma och hälsat på en stund. Hon är inte så pigg, ligger hela tiden. Det känns inte bra att åka ifrån henne men samtidigt så vill jag verkligen ha semester. Hon lovade mig att hon skulle vara pigg och springa omkring när jag kommer hem. Tänk vilken otorlig gåva det skulle vara, hon som inte gått sedan början av augusti. Det känns skönt att Micke och Cicci är hemma. Mina barn är helt otrolig på att ställa upp för mamma så hon kommer inte att få långsamt i alla fall.

Nu ska vi göra det sista med packningen, den har legat framme och stökat till det här några dagar. Det är likadant varje år, man tar med för alldeles för mycket trots att man säger att - I år kommer vi att resa med lätt packning. Pytsan så blir det aldrig.

Kent har varit och köpt 10 flaskor Soya Collorit som vi ska ta med till Fredrik på Karlsson i Karon. Första gången han bad oss köpa med det blev jag förvånad. Använder man sånt nu för tiden, det hade mamma när hon gjorde såsen till söndagssteken när jag var liten. I fjol hade jag inte kollat korkarna så en flaska hade läkt ut i packningen på mina vita kortbyxor. - Ja där rök dom tänkte jag. Jag köpte ett tvättmedel för vita kläder och testade. Så vit och fin som byxorna blev då har dom nog aldrig varit. Man kan ju fundera hur det är med miljötänket där nere i Thailand, jag hoppas att det var skonsamt för miljön i alla fall.



Tack Jacob för ett trevligt fördelsedagskalas. Tårtan var både jättefin och god. Jag hoppas att du får tag på nytt batteri till din radiostyrda bil. Jag hade hoppats att pappa skulle maila mig några fina bilder som jag kunde lägga ut men det finns inga bilder i min inkorg i mailen. Jag lägger ut en bild på dig där jag tycker att du är jättefin från förra sommaren.
Du är på språng för ett dopp i Armsjön. Så lägger jag också ut en monster truck som vi såg på Öland, jag vet ju att du gillar sådana bilar. Så snart pappa har mailat mig ska jag lägga ut ett kort med dig och din fina tårta.





Nej nu ska jag stänga ner för i dag.

Skickar en ha det bra hälsning till alla jag känner.

Nästa gång jag skriver finns vi på plats i Thailand, hoppas kunna lägga ut bilder där nerifrån. Funkar det inte får jag väl maila "konsulten" så löser sig säkert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0