Skön helg

Armsjön

Tänk vad skönt det är att komma ner till Armsjön och stugan. Bara härom kvällen säger Kent
- Ska vi sälja stugan?  Jag undrar var det var för fågel som flög förbi när han säger så.

Nu i helgen har vi varit där i alla fall. Vi ville bara koppla av och inte gör några måsten alls. När vi kom ner gick Kent omkring som om han var rastlös.   - Kan du förstå att jag pratade om att sälja det här, säger han. - Man kan ju inte ha det bättre än vad vi har det här nere. Han var nästa lite lyrisk.



Kent och jag med varsin Irish Coffee, inte behöver man fixa "till sig " heller där duger man ändå.

Fredagskvällen var lugn men god mat och TV tittande. Kul att Lets Dance har börjat igen. Jag såg att BlondinBella var med. Hon får nog lita till sina läsare om hon ska vara kvar i tävlingen, för dansa det kunde hon inte. Stackarn hon som har som mål att vinna tävlingen.  Man kommer långt med tydlig målbilder. Jag vi får se hur det går, ett underhållande program är det i alla fall.

På lördag kom Tova och Peter ner, Petra jobbade. Vi åket och tittade till husvagnen i Hassela. Där var det fint som bara den. Underbart väder. Jag fick sådan lust att stanna kvar där. Många är ju så att dom läntar till olika platser, jag är helt tvät om. Jag vill alltid stanna där jag är. På hemväg bestämde vi att Peter och Tova skulle äta middag med oss. - Jag sa att Peter fick bestämma maten. Han vill ha paltbröd, vitsås och fläsk. Vi stannade på Ica i Bergsjö och handlade. Det är en jättebra affär. Petra undrade - Hur kan man äta paltbröd på en lördag?  Det smakade mycket bra.



Håll med om att det ser riktigt gott ut. Det är bara lingonsylten som saknas på bilden. Nubben (eller vad det är i glaset) den skippade vi. Den hör inte hemma tillsammans med paltbröd.

Nu ska jag börja och titta på våra sommarkläder som ska med oss till Thailand om 14 dagar. Det är en hel del provande. Kommer jag i klänningen eller inte, alltid lika spännande. Jag är ju ganska bra på att sy, får väl i västa fall göra några "kilar  här och där".  Jag har som sagt inte kommit så nära min målbild ännu, men är på väg. Det är några kilo mindre på vågen om än inte lika många som jag hoppats på.

Tack för i kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0