Funderingar inför 2009

Eget ansvar

Ja i dag är första arbetsdagen 2009. Jag trivs mycket bra med mitt jobb. Gjorde jag inte det skulle jag jobba med något annat. Det är viktigt att man tar tag i det som inte är bra. Det finns ingen annan än jag som kan lösa mina problem, eller hur.

Missnöje

Tänk vad många det är som går år ut och år in och är missnöjd med både det ena och det andra. Missnöjd med det man har, missnöjd för det man inte har. Varför ska jag vara missnöd, den enda som kan rätta till det är ju jag själv. Det är alltid jag som sätter nivån för hur det ska vara för mig. Är jag missnöjd pekar ju hela handen tillbaka på mig själv. Har jag inte förmågan får jag väl sänka min  nivå men jag kan ju inte för den skull begära att andra måste sätta  samma nivå som mig. Jag uppmanar alla. - Sätt en nivå som du lätt når upp till, då mår du bäst.



Hur är det med våra reationer till  nära och köra

Hur ska jag kunna begära att det som är rätt för mig ska vara rätt för mina nära o kära också. Om inte du hör av dig, varför ska jag låta bli att höra av mig till dig. Om jag hör av mig, varför ska jag begära att du ska höra av dig lika mycket.  Vad är rätt och vad är fel. Jag gör ju det som är rätt för mig, då måste jag också inse att du gör det som är rätt för dig.  

- Kan vi inte bara tycka om varandra i alla fall.



Du ska veta att:
- Hör jag av mig tycker jag om dig.
- Hör jag inte av mig betyder det inte att jag inte tycker om dig.

Vad spelar det för roll, det viktiga är att:
- Du tycker om dig själv.

God fortsättning på det nya året och Kramar till både Dig jag hör av mig till och till Er andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0